خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/19 - 13:45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

عمان علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که مسقط خواهان توسعه روابط با ایران است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش حجم مبادلات اقتصادی ایران و عمان و تاثیر آن بر سایر حوزه ها گفت: روابط ایران با عمان همواره خوب و متوازن بوده است در عین حال نتوانسته ایم از ظرفیت های اقتصادی و تجاری این کشور استفاده کنیم با این حال شرایط نسبتا خوب اما کند بوده که رو به جلو بوده است.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: واقعیت این است که ما با وجود شرایط بسیار خوبی که کشور در حوزه دریای عمان و منطقه جنوب غرب آسیا دارد ، نتوانسته ایم از ظرفیت های دو طرف برای توسعه روابط و گسترش مناسبات اقتصادی،  فرهنگی و تجاری استفاده کنیم.



وی بیان کرد: امیدواریم در شرایطی که یک گام به جلوتر حرکت می کنیم از این ظرفیت استفاده کنیم، کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان سالیان متمادی است که شکل گرفته است، البته کمیسیون های مشترک دیگری با عنوان کمیته مشورت های راهبردی و قضایی همچنین کمیسیون علمی و فرهنگی داریم.



این نماینده مجلس مطرح کرد: به لحاظ اسناد راهبردی و تفاهنامه پیشرفته ایم اما در اجرا مشکلات زیادی داریم که بخشی از آن به عدم پیگیری توافقنامه ها بر می گردد و بی توجهی که در سال های اخیر به این حوزه شده است. هم عمان علاقه مند به توسعه روابط است و هم ایران نیاز به برقراری ارتباط با عمانی ها داریم.



نوش آبادی اظهار داشت: در اداره تنگه هرمز با عمان مشترک هستیم و در دریای عمان هم به همین شکل عمل می کنیم، مرز آبی طولانی با این کشور داریم و این شرایط اقتضا می کند که این روابط را گسترش دهیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در دوران تحریم، باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم، عمانی ها با همه دنیا ارتباط دارند و سیاست تنش زدایی را دنبال می کنند از سوی دیگر ما به دنبال منافع و موقعیت جمهوری اسلامی هستیم آنها هم ما را به عنوان کشور بزرگ، قدرتمند و مقتدر می شناسند امیدواریم این ارتباطات سرعت بیشتری پیدا کند مخصوصا در دوره تحریم ها به این ارتباط ها بیشتر نیاز داریم از این رو انتظار می رود این نشست ها روابط خوب و رو به جلویی را رقم بزند./



پایان پیام

  • کد خبر : 336988
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار