خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/11 - 17:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

عراقی‌ها خواستار خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان هستند/آمریکایی‌ها هیچگاه به دنبال صلح و ثبات در منطقه نبودند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها هیچگاه به دنبال صلح و ثبات در منطقه نبودند، بلکه به دنبال فتنه انگیزی و چپاول ثروت خاورمیانه هستند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه نظامیانشان قصد خروج از عراق را ندارند، اشاره کرد و گفت: پس از ترور سردار سلیمانی و ابوالمهندس افکارعمومی منطقه به ویژه ایران و عراق به گونه‌ای عمل کردند که آمریکایی‌ها در همان مقطع زمانی به دنبال چاره اندیشی در رابطه با حضورشان بودند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که مخالف حضور سلطه طلبانه بیگانگان در منطقه خلیج فارس است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: پارلمان عراق مصوب کرده که باید نظامیان آمریکایی از کشورشان خارج شوند؛ ضمن اینکه مردم این کشور نیز بارها با تجمعاتی خواستار اخراج آمریکایی‌ها شدند؛ بنابراین ایالات متحده آمریکا باید به خواسته احزاب، پارلمان و مردم عراق تن بدهد؛ چرا که مداخله در امورات عراقی‌ها غیرقانونی است.



این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: آمریکایی‌ها هیچگاه به دنبال صلح و ثبات در منطقه نبودند، بلکه به دنبال فتنه انگیزی و چپاول ثروت خاورمیانه هستند.



مقتدایی تصریح کرد: باید همه کشورهای منطقه به سمت خود گردانی منطقه پیش بروند و همگی در تلاش باشند تا معبری برای نفوذ بیگانگان ایجاد نشود؛ زیرا ایالات متحده به دنبال نفوذ است و بایستی چنین توطئه‌ای با هوشیاری کشورهای منطقه خنثی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 318419
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار