خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/24 - 10:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
گودرزوند چگینی:

عدم حضور نیروهای رزمی آمریکا در عراق، تکنیکی برای خروج آبرومندانه است

نماینده مردم رودبار در مجلس اعتقاد دارد آمریکایی ها می خواهند افکار عمومی دنیا را فریب دهند و با گفتن اینکه نیروهای رزمی‌شان در عراق حضور ندارند، به صورت آبرومندانه از این کشور خارج شوند.

مهرداد گودرزوندچگینی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات مسئولان کاخ سفید مبنی بر اینکه هیچ نیروی رزمی این کشور در حال حاضر در عراق وجود ندارد، گفت: امروزه نفرت مردم منطقه از تروریست های آمریکایی به اوج خود رسیده لذا مشاهده می شود که نظامیان این کشور از هیچ امنیتی برخوردار نیستند.



نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها با بدترین وضع ممکن از افغانستان خارج شدند که موجب شد چهره این کشور در عرصه بین الملل دچار خدشه شود، اظهار کرد: این مهم یکبار دیگر در عراق رخ خواهد داد لذا مشاهده می شود که هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه عنوان می کند کشورش هیچ نیروی رزمی در عراق ندارد بلکه نیروهای ائتلاف ضدداعش حضور دارند.



وی ادامه داد: به عبارتی آمریکایی ها می خواهند با با این تکنیک افکار عمومی دنیا را فریب دهند و به صورت آبرومندانه از عراق خارج شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی عراق از توانمندی لازم برای تامین ثبات و امنیت کشورشان برخوردار هستند، افزود: این مهم در حالیست که کاخ سفید می خواهد با طرح موضوع مذکور بگوید به دلیل عدم حضورش در عراق، ناامنی های اخیر ایجاد شده است.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی واشنگتن برای تامین منافع خودش و تاراج ذخایر عراق و افغانستان از هر اقدامی استفاده می کند و اکنون نیز می خواهند سطح ناامنی در چنین کشورهایی را افزایش دهد تا زمینه سایز حضور مجددشان فراهم شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 333686
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار