خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/20 - 11:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نایب رئیس مجلس ساحل عاج در PUIC:

عدالت و صلح پایدار حق مردم بی دفاع فلسطین است/ جامعه جهانی باید به دنبال تحقق آرمان فلسطین باشد

نایب رئیس مجلس ساحل عاج گفت: وظیفه کشورهای اسلامی این است که عدالت و صلحی پایدار را برای مردم بی دفاع فلسطین به ارمغان بیاورند و برای تحقق آن تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کوناته سایدیکی نایب رئیس مجلس ساحل عاج امروز (چهارشنبه، 20 دی ماه) در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری اسلامی، گفت: امروز جامعه ما با چندین حادثه عزادار شده است که مهم ترین آن ها زلزله در مراکش، سیل در پاکستان، جنگ اسرائیل علیه حماس و حادثه تروریستی کرمان است.



وی اضافه کرد: در خصوص جنگ اسرائیل علیه حماس ما در کنار ملت بی دفاع فلسطین هستیم و اعلام می داریم که مسئله فلسطین عدالت، عزت و حقوق انسانیت است در حالی که فلسطینیان چندین دهه رنج های فراوانی را تحمل می کنند و جان های بسیاری در این راه از دست رفته است. پس وظیفه ما است که فلسطینیان را مورد حمایت قرار داده و براساس حقوق بین الملل عمل کنیم.



نایب رئیس مجلس ساحل عاج بیان کرد: ما باید از تمام ظرفیت های بین المجالس استفاده کنیم تا بتوانیم صلحی پایدار را در منطقه ایجاد کنیم.



وی اظهار کرد: آرمان فلسطین باید مورد توجه ملت های اسلامی قرار گرفته و جزو وظایف انسانی ما است که به دنبال حل مسئله فلسطین برویم ما باید به دنبال تحقق عدالت و صلحی پایدار باشیم تا بتوانیم آن را برای مردم غزه به ارمغان بیاوریم.



نایب رئیس مجلس ساحل عاج یادآور شد: ساحل عاج در تاریخ 12 تا 15 اسفند 1402 میزبان کشورهای اتحادیه خواهد بود که از شما عزیزان دعوت می کنم که در ساحل عاج حضور پیدا کرده و در این اجلاس شرکت کنید./



پایان پیام

  • کد خبر : 374414
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار