خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/26 - 17:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار سفیر زیمبابوه با شاکری مطرح شد؛

ظرفیت‌های مناسبی برای ارتقای مناسبات ایران و زیمبابوه وجود دارد

سفیر زیمبابوه در تهران ظهر امروز با اقبال شاکری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – زیمبابوه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، زیمبابوه ماپانگا سفیر زیمبابوه در تهران ظهر امروز (یکشنبه، 26 بهمن ماه) با اقبال شاکری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – زیمبابوه دیدار و گفت‌وگو کرد.



شاکری در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به مناسبات دوستانه ایران و زیمبابوه، استقلال دو کشور را مهم و تاریخی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه برای گذر از دوران سلطه و استبداد هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌اند و در حال حاضر به عنوان کشورهای مستقل در مسیر رشد و توسعه خود گام برمی‌دارند.



وی افزود: دو کشور همچون گذشته باید در مجامع بین‌المللی همکاری‌های خود را تقویت کنند و حمایت‌های لازم را از یکدیگر بعمل آورند.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای ارتقای مناسبات میان ایران و زیمبابوه تصریح کرد: ظرفیت‌های مناسبی در زمینه‌های مختلف صنایع و معادن، کشاورزی، دفاعی و امنیتی، صنایع دریایی و شیلات، بهداشتی و درمانی و آموزش برای ارتقای مناسبات میان دو کشور وجود دارد که باید در این زمینه‌ها گفت‌وگو و همکاری بیشتری داشته باشیم.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-زیمبابوه با انتقاد از سیاست‌های خصمانه آمریکا و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب با سیاست‌های خصمانه آمریکا روبرو بوده است اما این رفتارها هیچ تاثیری در اراده مردم ایران برای حفظ استقلال و توسعه کشور نداشته است.



شاکری در ادامه این دیدار بر توسعه همکاری‌های پارلمانی دو کشور تاکید کرد و گفت: روابط بسیار خوب پارلمانی میان دو کشور برقرار است و امیدواریم پس از پایان بحران کرونا، گفت‌وگوها میان نمایندگان مجالس دو کشور از سر گرفته شود.



وی در پایان این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سیاست‌های دولت جدید زیمبابوه در جهت افزایش تعاملات سازنده با کشورهای مختلف جهان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی که منجر به تقویت و تحکیم بیش از پیش روابط فیمابین شود استقبال می‌کند.



سفارت جمهوری زیمبابوه برای تقویت روابط با ایران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند



ماپانگا سفیر جمهوری زیمبابوه نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، روابط دو کشور را دوستانه و دیرینه خواند و گفت: بعد از استقلال زیمبابوه روابط دیپلماتیک خوبی میان دو کشور برقرار شده است و در حال حاضر مقامات کشور متبوعش بر توسعه و تقویت روابط فیمابین در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی تاکید دارند.



وی افزود: دیدارهای متعددی در بالاترین سطح میان مجالس دو کشور انجام شده است که این خود تاکیدی بر روابط قوی و دوستانه فیمابین است.



سفیر زیمبابوه با اشاره به استقبال مجلس و دولت زیمبابوه از تقویت روابط با جمهوری اسلامی تصریح کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی فیمابین وجود دارد که باید به نفع دو ملت از آن بهره‌مند شد.



وی در پایان تاکید کرد: سفارت جمهوری زیمبابوه برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و گسترش بیش از پیش تعاملات فیمابین در دستور کار قرار گرفته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 313958
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار