خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/07 - 12:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
با حضور گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران؛

طرح تشکیل کمیته فلسطین در APA مصوب شد

طرح تشکیل کمیته فلسطین در شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی با حضور گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی در جریان اولین روز از برگزاری برنامه های این نشست، رئیس دوره ای و معاونان آن را برای دوره بعد انتخاب کرد.



در جریان برگزاری این نشست، آذربایجان به عنوان رئیس دوره ای این مجمع برای سالهای ۲۰۲۴_۲۰۲۵ تعیین شد‌ و برای روسای کمیته های تخصصی چهارگانه در APA، بحرین، رئیس کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار، روسیه، رئیس کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی، عراق، رئیس کمیته دائمی امور سیاسی و قطر به عنوان رئیس کمیته دائمی امور بودجه و برنامه ریزی انتخاب شدند.



همچنین نمایندگان مجالس در این جلسه، طرح تشکیل کمیته فلسطین را به تصویب رساندند و اعضای آن را نیز تعیین کردند. آنها همزمان و در حاشیه این نشست، اولین جلسه را میان اعضای این کمیته تشکیل دادند و مجددا بر مواضع خود در حمایت از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند.



در بخش دیگری از دستور کار این نشست، قطعنامه بودجه و برنامه ریزی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان به ارائه الگوهای پیشنهادی خود جهت تعیین مبلغ برای پرداخت حق عضویت در این  سازمان بین المللی پرداختند.



گفتنی است، هیئت پارلمانی کشورمان که با ریاست محمدمهدی زاهدی و به همراه غلامرضا نوری قزلجه، عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA ، در نشست حضور داشتند در بندهای مختلف دستور کار این نشست، فعالانه دیدگاه ها و مواضع کشورمان را مطرح و آنها را به تصویب رساندند./



پایان پیام

  • کد خبر : 372178
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار