خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 10:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی با اشاره به سفر هیاتی از وزارت مهاجرین طالبان به تهران؛

طالبان برای بازگشت مهاجران به افغانستان باید امنیت آنها را تامین کند/ ساماندهی اتباع در دستورکار ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اتباع افغانستان به طالبان خوش بین نیستند و بسیاری از این افراد به دلیل نداشتن امنیت رغبتی برای بازگشت به سرزمین‌شان ندارند.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر هیاتی از وزارت مهاجرین طالبان به کشورمان در راستای بررسی مشکلات مهاجرین افغانستانی در ایران، گفت: با توجه به افزایش رفت و آمدهای مهاجرین افغانستان به کشورمان، مسئولان مرتبط درصدد ساماندهی این افراد هستند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس طرح ساماندهی اتباع افغانستان طی چند ماه گذشته در حال اجرایی شدن است که تحقق آن می تواند به مدیریت امور مهاجران کمک شایانی کند.



وی با اشاره به اینکه ایرانیان میزبان مهاجران زیادی از کشورهای افغانستان، پاکستان و غیره هستند، ادامه داد: در این زمینه اقدامات خوبی از طرف جمهوری اسلامی ایران انجام شده تا امکانات برای این افراد فراهم شود اما نباید از این امر غافل شد که هیات حاکمه افغانستان در این راستا مسئولیت هایی دارد که باید آنها را اجرایی کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اتباع افغانستان به طالبان خوش بین نیستند و بسیاری از این افراد به دلیل نداشتن امنیت رغبتی برای بازگشت به سرزمین‌شان ندارند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین هیات حاکمه افغانستان باید روندی را در پیش بگیرد که اتباع این کشور بتوانند به سرزمین خودشان بازگردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359153
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم