خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/20 - 14:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
قادری با اشاره به سفر اخیر مقامات کشورمان به آفریقا؛

ضرورت ایجاد تنوع در مسیرهای واردات و صادرات برای خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعتقاد دارد ایجاد تنوع در مسیرهای واردات و صادرات از سوی کشورمان ابزاری برای خنثی سازی تحریم های اقتصادی است.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رایزنی های اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان در قاره آفریقا، گفت: با توجه به اعمال شدیدترین تحریم ها علیه کشورمان، شرایط طوری رقم خورده که باید مسیرهای واردات و صادرات کشورمان تنوع داشته باشد.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع وجود محدودیت در حوزه جغرافیایی کشورهایی که تعامل اقتصادی دارند، می تواند مانعی بر سر راه توسعه اقتصادی کشورمان محسوب شود از این رو باید بازارهای هدف در کشورهای آمریکای لاتین، آسیایی و حتی کشورهای آفریقایی توسعه یابد.



وی با اشاره به اینکه ایالات متحده تلاش می کند با ایجاد محدودیت های اقتصادی زمینه تحقق اهدافش علیه ملت ایران را فراهم کند، ادامه داد: بنابراین وزارت امور خارجه کشورمان باید با بهره گیری از دیپلماسی اقتصادی، دسیسه های کاخ سفید را خنثی کند که بر این اساس سفر اخیر مقامات کشورمان به اوگاندا و رایزنی برای توسعه روابط در این راستا محسوب می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروزه دستیابی به کشت های  فراسرزمینی، تامین مواد اولیه، ایجاد بازارهای صادراتی جدید، تامین دانش فنی و غیره موضوعی است که باید از طریق دیپلماسی اقتصادی محقق شود.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی با تحقق مولفه های فوق، قدرت مانور آمریکا و کشورهای همیپمانش برای بستن مبادی وارداتی و صادراتی کشورمان کاهش می یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345431
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار