خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/10 - 17:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عرب در نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین؛

صهیونیست‌ها به دنبال احیاء حیثیت اطلاعاتی‌شان هستند/ تلاویو در جنگ فرسایشی فرو رفته است

رئیس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین اعتقاد دارد صهیونیست ها در باتلاق جنگ نظامی فرسایشی چندجبهه ای و چند عرصه ای فرورفته فرو رفتند لذا برای برون رفت از آن دست به اقداماتی همچون ترور رئیس دفتر سیاسی حماس زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 10 مردادماه) با حضور علیرضا عرب رییس کارگروه، تعدادی از اعضاء و کارشناسان فلسطین در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تهران برگزار شد.

علیرضا عرب در این نشست با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: ترور هنیه و شهادت وی در تهران توسط اسرائیل غاصب و جنایتکار، در راستای تلاش این رژیم به منظور احیاء حیثیت و اعتبار اطلاعاتی و نظامی که در هفت اکتبر فروپاشید، محسوب می شود.

رئیس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین اظهار کرد: در واقع به وضوح می توان مشاهده کرد که صهیونیست های جنایتکار طی 9 ماه گذشته در باتلاق جنگ نظامی فرسایشی چندجبهه ای و چند عرصه ای فرورفته فرو رفتند لذا برای برون رفت از آن دست به اقدامات متفاوتی زده اند.

وی با بیان اینکه جنگ نظامی فرسایشی چند جبهه ای و چند عرصه ای به دلیل محدودیت های ژئوپلتیک اسرائیل، بدترین سناریو برای این رژیم منحوس تلقی می شود، افزود: در واقع این امر اعتبار نظامی، سیاسی و بین المللی صهیونیست ها را به شدت تضعیف کرده و پایانی هم بر آن متصور نیست.

عرب در ادامه تصریح کرد: بر این اساس اسرائیلی ها درصدد بهره گیری از توانایی های اطلاعاتی و تکنولوژیک خود در چهار چوب یک جنگ اطلاعاتی، آن هم با محور مقاومت اقدام کردند تا شاید بتواند حداقل با احیاء اعتبار و حیثیت اطلاعاتی خود، شکست در جنگ فرسایشی را حداقل در سطح افکار عمومی داخلی و خارجی جبران کند.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین اعتقاد دارد ترورهای هدفمند اخیر از مصادیق این تلاش ها و اقدامات اطلاعاتی محسوب می شوند.

وی بیان کرد: نباید فراموش کرد که بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر، معادلات بازدارندگی در منطقه غرب آسیا به نحوی بنیادین دچار تحول شده که امری قابل تامل است.

عرب خاطرنشان کرد: بر این اساس به نظر می رسد باید معادلات بازدارندگی و استراتژی امنیتی و نظامی را با شرایط جدید متحول کرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 381450
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار