خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/19 - 13:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
محسنی بندپی با اشاره به میزبانی تهران از اجلاس APA:

شکست سیاست انزوای ایران در جهان با رفت و آمدهای دیپلماسی پارلمانی

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس تاکید کرد: تبادل اطلاعات، تشریک مساعی و برقراری ارتباط بین کشورها در هر سطحی به ویژه در قوه مقننه می تواند راه گشا باشد.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری اجلاس مجالس آسیایی به میزبانی مجلس شورای اسلامی گفت: برقراری ارتباطات بین المللی نه تنها برای ایران بلکه برای همه کشورها در توسعه امری ضروری است، تمام کشورهای توسعه یافته، بخشی از توسعه خود را مدیون ارتباط با کشورها هستند، کشورهایی که وضعیت خوبی نداشتند با توسعه روابط بین المللی هم توانسته اند  ظرفیت خود را به رخ جامع بین الملل بکشند و هم توانسته اند از ظرفیت های بین المللی برای توسعه کشورشان استفاده کند.



این نماینده مجلس با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای ایران هراسی در دهه های گذشته، اظهار داشت: آنها تلاش داشته اند چهره بد و نادرستی از ایران در بین جهانیان ارائه کنند که برقراری ارتباط بین المللی از سوی قوای مقننه، مجریه و قضاییه در اصلاح چهره مدعی شده از ایران و شکست سیاست انزوای ایران موثر واقع شود.



وی تاکید کرد: ارتباط بین نمایندگان مجالس آسیایی، اسلامی و جهانی ظرفیت بسیاری فراهم می کند و از تجربیات کشورها استفاده کرد، کشورها تلاش می کنند جامعه خوب، مرفه و با شاخص های قابل قبول داشته باشد، بنابراین اگر بخواهیم کشوری با شاخص توسعه خوب داشته باشیم باید به کشورهای همسایه توجه کرده و کمک کنیم قوانین مشابه ای برای توسعه داشته باشند تا قانون جامع و کامل جهانی برای توسعه همه کشورها داشته باشیم تا جهانی از عاری از خشونت و جنگ طلبی شکل بگیرد.



محسنی بندپی بیان کرد: تبادل اطلاعات، تشریک مساعی و برقراری ارتباط بین کشورها در هر سطحی به ویژه در قوه مقننه می تواند راه گشا باشد.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای اخیرا ریاست جمهوری به کشورهای همسایه و دور دست داشته است، بیان کرد: این رفت و آمدها به تلطیف روابط، تثبیت امنیت منطقه و نمایش چهره واقعی ایران کمک خواهد کرد،  ارتباط بین مجالس می تواند در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی مفید  واقع شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 364690
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم