خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/17 - 11:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی با اشاره به طرح سنای آمریکا؛

شاهد خشم کشورهای منطقه از واشنگتن هستیم/ پازل خطاهای راهبردی آمریکا در حال تکمیل شدن است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح سناتورهای آمریکایی پازل اشتباهات استراتژیک این کشور را تکمیل می کند لذا در صورت تحقق چنین موضوعی، می توان اذعان کرد واشنگتن در باتلاق منطقه فروخواهد رفت.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به طرح سناتورهای تندرو آمریکا برای حمله به ایران در صورت ورود حزب الله به جنگ با اسرائیل، گفت: حضور نظامیان آمریکایی در مدیترانه و حتی خلیج فارس موجب افزایش تنش ها می شود و قطعا هیچکدام از کشورهای منطقه آن را بر نمی تابند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر ایالات متحده و صهیونیست ها بخواهند شکست عملیات طوفان الاقصی را با تهدید کشورها جبران کنند حتما متضرر می شوند، اظهار کرد: نخستین خطای راهبردی آمریکایی ها، ارسال ناوهای هواپیمابر به  دریای مدیترانه  بود که به معنایش صرفا حمایت از صهیونیست ها و تهدید کشورهای منطقه بود.



وی با تاکید بر اینکه اگر آمریکایی ها بخواهند به این روش خود ادامه دهند، حتما دامنه جنگ توسعه می یابد و دامن آنها را می گیرد، ادامه داد: اکنون طرح سناتورهای آمریکایی پازل اشتباهات استراتژیک این کشور را تکمیل می کند لذا در صورت تحقق چنین موضوعی، می توان اذعان کرد واشنگتن در باتلاق منطقه فروخواهد رفت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان مجلس سنای آمریکا، افزود: نمایندگان کشورهای متعددی در دنیا از کودکان و زنان مظلوم غزه دفاع کردند و به دولت های خود اجازه دادند برای جلوگیری از تلفات بیشتر، در این زمینه مداخله سیاسی و حتی نظامی داشته باشند اما نمایندگان آمریکایی سکوت کردند!؛ این افراد باید پاسخ دهند آیا فریاد عدالت خواهانه مردم خود را که در تجمعات مختلفی شرکت می کنند را نمی شنوند؟.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صهیونیست ها از نظر سیاسی بی اعتبار شدند و از نظر نظامی نیز شکست خورده اند و روند فعلی در غزه نیز نتیجه اقدامات حمایتی کاخ سفید از رژیم غاصب اسرائیل است، خاطرنشان کرد: بر این اساس آمریکایی ها نمی توانند با مداخله گری این اعتبار را به صهیونیست ها بازگردانند؛ به عبارتی اگر حزب الله بر اساس تعرضاتی که صهیونیست ها به خاک لبنان دارند به آنها پاسخ دهد، اقدامی منطقی انجام داده و بر اساس مقررات بین المللی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 371181
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار