خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 16:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات وزیر دارایی عربستان؛

شاهد تعمیق روابط اقتصادی میان تهران و ریاض خواهیم بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توسعه روابط سیاسی میان تهران و ریاض سبب تعمیق روابط و همکاری ها در عرصه های اقتصادی می شود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با سخنان  وزیر دارایی عربستان مبنی بر اینکه مانعی برای سرمایه گذاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، گفت: توسعه روابط سیاسی میان کشورها سبب تعمیق روابط و همکاری ها در عرصه های اقتصادی می شود.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که سعودی ها می توانند از آن استفاده کنند، اظهار کرد: توسعه اقتصادی میان همسایگان موجب شکوفایی اقتصادی در منطقه خواهد شد و این امر برای همه کشورها سودآوری در پی دارد.



وی  با بیان اینکه ایران در حوزه کشاورزی، تجهیزات پزشکی، محصولات پتروشیمی، نانو و غیره دارای ظرفیت های خوبی است، ادامه داد: این توانمندی ها می تواند از جمله اهداف برای سرمایه گذاران عربی باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد امروزه کشورهای عربی مانند ریاض در اروپا و دیگر مناطق دنیا سرمایه گذاری می کنند در حالی که ایران به دلیل نزدیکی و امنیت پایدار، بستر بهتری برای سرمایه گذاری است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد با توجه به توافقات صورت گرفته میان دو کشور، احتمال سرعت یافتن روند سرمایه گذاری های مشترک وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359164
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم