خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/20 - 18:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در مراسم عصر شعر 'به نام مادر' مطرح کرد؛

شاعران و نویسندگان در ترسیم مسیر آرمان فلسطین برای نسل آینده سهم بسزایی دارند

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس گفت: شاعران و نویسندگان از نخبگان جامعه محسوب می‌شوند لذا باید تلاش کنند مسیر آرمان خواهی و عدالت‌خواهی در مسئله فلسطین برای نسل آینده خوب ترسیم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مراسم عصر شعر 'به نام مادر' همزمان با ایام فاطمیه و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره مادران و کودکان شهید غزه عصر امروز (دوشنبه ۲۰ آذرماه) با حضور سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده قوه مقننه و شاعران و نویسندگان در باغ کتاب تهران برگزار شد‌.



سید مجتبی ابطحی در این مراسم با اشاره به محوریت مراسم یادشده، گفت: نقش خانواده و خانه در میان فلسطینیان خصوصا غزه دارای اهمیت ویژه‌ای است؛ بزرگان خانواده محوریت قرار دارند از این رو مشاهده می‌شود که بیش از یک هزار و پانصد خانواده به کلی شهید شده اند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس اظهار کرد: صهیونیست‌ها طی هفته های گذشته فشارهای زیادی به خانواده‌های فلسطینی وارد کردند تا آنها غزه را ترک کنند و این درحالیست که هیچ فردی از این سرزمین خارج نشده و در مقابل ۶۸۰ فلسطینی نیز به داخل غزه وارد شده اند.



وی ادامه داد: شاعران و نویسندگان از جمله نخبگان در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند لذا در مقابل رخدادهای اخیر در سرزمین های اشغالی خصوصاً در غزه مسئول هستند.



ابطحی تصریح کرد: مشاهده شد چند روز پیش روسای چند دانشگاه در خارج از کشور بخاطر حمایت از عدالت خواهی برکنار شدند؛ در واقع این امر نشان می‌دهد هر فردی در هر جایگاهی باید برای تبیین عدالت خواهی ایفای نقش کند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس بیان کرد: مسئله فلسطین موضوعی است که می‌تواند همه افراد را کنار هم جمع کند و این درحالیست که ما هنوز نتوانسته ایم مسیر آرمان خواهی در این عرصه را برای نسل آینده خوب ترسیم کنیم.



وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید تلاش کنیم در تولید آثار ادبی و هنری، جامع نگری صورت بگیرد و آیندگان را مدنظر قرار دهیم. در واقع نسل آتی هدف ناتوی فرهنگی است و در این راستا نخبگان اعم از شاعران و نویسندگان نقش مهم و پررنگی برای مقابله با این مهم بر عهده دارند./

پایان پیام

  • کد خبر : 372946
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار