خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/25 - 13:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو با اشاره به پروژه یهودی‌سازی بیت المقدس:

سیل عظیم موشک‌های فلسطینی جایگزین انتفاضه سنگ شده است

رئیس گروه دوستی-پارلمانی ایران و فلسطین گفت: امروزه شاهد روان شدن سیل عظیم موشک های فلسطینی به سمت اسرائیلی ها بجای انتفاضه سنگ هستیم که پاسخی به پروژه یهودی سازی بیت المقدس است.

عباس گلرو در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آخرین تحولات رخ داده در سرزمین های اشغالی و واکنش گروه های مقاومت فلسطینی، گفت: در دوره نخست وزیری نتانیاهو اقدامات جنایت کارانه اسرائیل به اوج خودش رسیده است.



نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر چه طی بیش از هفت دهه از پیدایش رژیم صهیونیستی، اقدامات نژادپراستانه و آپارتاید از سوی این رژیم علیه ساکنان اصلی فلسطین اعمال شده و وجود داشته است.



وی ادامه داد: این مهم در حالیست که به دلیل حمایت و یکجانبه گرایی ایالات متحده از رژیم صهیونیستی، وضعیت در سرزمین های اشغالی بحرانی و وخیم شده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید یادآور شد رژیم صهیونیستی در سال1994 توافق نامه اسلو را امضا کرد و وعده های پوشالی را به فلسطینان داد که از سوی محور مقاومت مردود است اما این رژیم به پیمان یاد شده نیز پایبند نیست و بر این اساس طی دو دهه گذشته شاهد توسعه شهرک سازی و اشغال بیشتر کرانه باختری هستیم.



رئیس گروه دوستی-پارلمانی ایران و فلسطین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محاصره همه جانبه نواز غزه و اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در طول تاریخ بی سابقه بوده و این امر نشان می دهد طرح دو دولتی بر مبنای توافق اسلو را قبول ندارد و درصدد حذف کامل فلسطین از روی نقشه است.



وی افزود: رژیم صهیونیستی با ایجاد ممانعت از ورود فلسطینیان به قدس و پاکسازی مناطق بیت المقدس از حضور فلسطینیان ساکن موجب تحولات اخیر سرزمین های اشغالی شد که در واقع این امر پروژه یهودی سازی سرزمین مقدس فلسطین است.



گلرو با بیان اینکه واکنش مقاومت فلسطینی نشان داد اسرائیل به نابودی نزدیک شده است، تصریح کرد: اسرائیلی ها روزگاری تصور می کردند با عادی سازی روابط با برخی حکام عرب می توانند در حوزه امنیتی ایران رخنه کنند اما امروز در داخل این رژیم مشکلات ایجاد شده و اسرائیل بجای مواجه شدن با انتفاضه سنگ، با سیل عظیم موشک های فلسطینی روبرو شده است.



رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک برگزاری همه پرسی میان ساکنان اصلی فلسطین و بازگشت آوارگان به این سرزمین طرحی است که باید اجرا شود تا دولت مورد توافق تشکیل شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 319169
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار