خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/29 - 09:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی با اشاره به دیدارهای اخیر رابرت مالی:

سیاست اختلاف افکنی آمریکا میان ایران و کشورهای چین و روسیه شکست خورده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد آمریکایی درصدد اختلاف افکنی میان ایران و کشورهای چین و روسیه هستند اما این سیاست شکست خورده است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اهداف نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با معاونان وزرای خارجه چین و روسیه نسبت به توافق برجام، گفت: آمریکایی ها همواره تلاش می کنند میان قدرت های جهانی و منطقه ای اختلاف ایجاد کنند اما موفق نمی شوند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چین و روسیه در زمانی که قطعنامه های آمریکایی علیه ایران در سازمان ملل مطرح می‌شد، ان را وتو می کردند و این مهم در حالیست که در روند برگزاری مذاکرات برجام طی دوره های گذشته، کاخ سفید سعی کرد ماهیت این دو کشور را کم رنگ جلوه دهد تا شکست هایشاش مشخص نشود.



وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها اقدامات زیادی انجام دادند تا چین و روسیه را از حمایت ایران برحذر بدارند، ادامه داد: این مهم در حالیست که ایران قدرت منطقه است و چین و روسیه نیز قدرت منطقه ای هستند لذا داشتن رابطه استراتژیک با یکدیگر دارای اهمیت است؛ در واقع ایران موقعیت هایی دارد که چین و روسیه با منافعی که آمریکایی ها برایشان تعریف می کنند؛ حاصل نمی شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نزدیک شدن به آب های آزاد از طریق ایران برای چین و روسیه اهمیت زیادی دارد، افزود: بر این اساس می توان اذعان کرد اهداف رابرت مالی در گفت‌وگو با معاونان وزرای خارجه چین و روسیه عملیاتی نمی شود و حتی نتیجه عکس خواهد داشت.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایالت متحده در صحنه بین الملی تنها شده و در انزوا قرار دارد، خاطرنشان کرد: متعاقبا روسیه و چین بارها اعلام کرده اند آمریکایی ها در برجام بدعهدی کرده و باید به تعهداتش عمل کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 331617
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار