خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/06 - 16:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری با اشاره به سفر ظریف به حوزه قفقاز:

سفر وزیر امورخارجه در جهت تقویت گسترش روابط منطقه‌ای است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به حوزه قفقاز برای تقویت روابط اقتصادی و سیاسی است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به حوزه قفقاز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه به ویژه آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ... ارتباطات مناسبی داشته است، اما به دلیل ایجاد مناقشه اخیر در خصوص منطقه قره باغ و درگیری‌های منطقه‌ای به نحوی در روابط کشورهای منطقه از قبیل ایران اثر گذار بوده است.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش هایی که در زمان درگیری قره باغ وجود داشت، افزود: حضور  نیروهای فرامنطقه‌ای همچون رژیم صهیونیستی و جریانات تکفیری، موجبات نگرانی ما را فراهم کرده بود، اما در عین حال هم معتقد به آزادسازی سرزمین قره باغ بودیم.



نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مناقشه میان آذربایجان و ارمنستان تاثیراتی را در روابط کشورهای منطقه ایجاد کرده بود و این سفر به نحوی برای شکل‌گیری و بهبود روابط میان کشورها است.



وی اظهار کرد: سفر وزیر امور خارجه  کشورمان به حوزه قفقاز برای تقویت روابط اقتصادی و سیاسی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 312796
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار