خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/21 - 10:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
خانی:

سفر امیرعبداللهیان به قطر بیانگر اهمیت توسعه روابط با همسایگان است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر مجلس اعتقاد دارد سفر وزیر امور خارجه کشورمان به قطر بیانگر اهمیت دادن جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با همسایگان است.

علی‌اصغر خانی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر امیرعبداللهیان به کشور قطر، گفت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دوحه به دعوت رسمی همتای قطری صورت گرفته که بیانگر سطح خوب روابط میان دو کشور است.



نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی این سفر می تواند اثر مثبتی بر همکاری های دوجانبه داشته باشد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که در زمان های مختلف گاهی فراز و نشیب هایی در منطقه رخ داده اما ارتباط دولت و مردم ایران و قطر عمیق و مستمر بوده که امری قابل تامل است.



وی با بیان اینکه سفر امیرعبداللهیان به قطر سبب ایجاد گشایش های جدیدی در جهت افزایش سطح ارتباطات عمیق تر در بخش های اقتصادی، بازرگانی، سیاسی و غیره می شود، ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد این امر بیانگر اهمیت دادن جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با همسایگان است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی در همه دولت های جمهوری اسلامی موضوع برقراری ارتباط خوب و نزدیک با همسایگان اهمیت داشته و این امر در دولت سیزدهم به عنوان یکی از سیاست های محوری در عرصه بین الملل مطرح شده است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک می توان اذعان کرد این سفر موجب تقویت ثبات و امنیت در منطقه است./



پایان پیام

  • کد خبر : 335435
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار