خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/18 - 10:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی در دیدار با معاون وزیر خارجه ارمنستان:

سطح کنونی مناسبات ایران و ارمنستان مطابق با ظرفیت‌های فراوان موجود نیست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همراه هیئت پارلمانی اعضامی به مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی با معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت  عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به همراه مرتضی محمودوند عضو دیگر این کمیسیون به منظور شرکت در نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی به ارمنستان سفر کرده است، در حاشیه این اجلاس با مناتساکان صفریان معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد.



وی در این دیدار ضمن مثبت ارزیابی کردن روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی گفت: سطح کنونی مناسبات و مراودات فیمابین مطابق با ظرفیت‌های فراوان موجود نیست و باید نقشه راه جدیدی برای توسعه همکاری ها و روابط ترسیم کرد.



وی افزود: طرح ایجاد کریدور شمال جنوب در روند توسعه اقتصادی منطقه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.



مناتساکان صفریان معاون وزیر خارجه ارمنستان نیز  با اشاره به روند رو به رشد روابط ارمنستان با کشورمان گفت:  ظرفیت‌های موجود باید در خدمت گسترش هرچه بیشتر مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین قرار گیرد.



وی افزود: ما قدردان مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ارمنستان هستیم و مشارکت منطقه ای ایران را سازنده و در راستای حفظ صلح و ثبات برای کل منطقه می دانیم.



معاون وزیر خارجه ارمنستان در ادامه با تأکید بر ایفای نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در پروژه‌های مشترک با ارمنستان خواستار توسعه همکاریهای عمرانی در حوزه‌های انرژی، فناوری، حمل و نقل و از جمله طرح ایجاد کریدور شمال - جنوب که دریای سیاه را به خلیج فارس متصل می کند؛ گردید. صفریان در این راستا؛ خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی از توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور در سطوح مختلف شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 343406
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار