خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/16 - 12:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

سازمان همکاری اسلامی نقش میانجی میان ایران و عربستان ایفا کند

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد سازمان همکاری اسلامی می تواند نقش میانجی میان ایران و عربستان ایفا کند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اهمیت رفع تنش ها میان ایران و عربستان و نقش آفرینی سازمان همکاری اسلامی این خصوص، گفت: این مجموعه می تواند کدورت های موجود در میان کشورهای اسلامی را برطرف کند و این امر موضوعی است که آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی نسبت به آن نگران هستند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع امروزه افکار عمومی دنیا به خوبی متوجه شده تنش های ایجاد شده در میان کشورهای اسلامی براساس اقدامات ایالات متحده و رژیم صهیونیستی است.



وی با یادآوری اینکه چند دور مذاکرات میان ایران و عربستان صورت گرفته که خروجی مثبت بوده اما روند آن کند است، ادامه داد: روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای مانند یمن و حضور تنش آفرین سعودی ها در این سرزمین دو بخش مذاکرات میان دو کشور است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها علاقه زیادی برای وساطت میان ایران و عربستان دارد اما سازمان همکاری اسلامی می تواند در این راستا نقش آفرینی پررنگی داشته باشد، افزود: در واقع این مجموعه می تواند همانند عراق، نقش میانجی میان کشورمان و ریاض ایفا کند.



مالکی گفت: به عبارتی این سازمان می توان در حوزه مسائل بین الملل به سعودی ها ثابت کند حضورشان در یمن آسیب زا بوده و باید این کشور را ترک کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد دو کشور در حوزه مسائل دوجانبه مشکلی ندارند اما بیشترین نگرانی ها و دغدغه ها در حوزه مسائل بین المللی مانند حضور شتاب زده سعودی ها در کشورهای اسلامی است که احساس می شود با تحریک آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی رخ داده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 336800
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار