خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/21 - 12:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
البغدادی در همایش اربعین حسینی زمینه ساز ظهور مهدوی؛

زیارت اربعین مسیری برای آزادگان و مظلومان عالم است/ مکتب عاشوراء بعمنای برائت از جبهه باطل است

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: هر انسانی که در آرزوی عدالت، انسانیت، حق و معرفت دارد باید از مکتب کربلا و عاشوراء درس بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، همایش "اربعین حسینی زمینه ساز ظهور مهدوی" با حضور اندیشمندان و صاحب نظران شامگاه شنبه (20 مرداد ماه) به همت کارگروه های تخصصی اتاق وضعیت فلسطین و مجمع جهانی قادمون برگزار شد.

شیخ حسن البغدادی در این همایش با اشاره به اینکه مسلمانان شیعه هر سال برای زیارت اربعین سیدالشهدا (ع) در کربلا حاضر شوند، گفت: در هر سال به جمعیت زائران افزوده شده و شاهد پررنگ تر شدن برپایی مراسم اربعین حسینی هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در این راستا، اظهار کرد: از این رو مشاهده می شود که گروه هایی از سایر مذاهب و فرقه ها در این مسیر حاضر می شوند و به اربعین حسینی می پیوندند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای اصلاح امور امت پیامبر گرامی اسلام (ص) قیام کرد لذا این قیام ایستادگی در برابر فساد، ظلم و انحراف محسوب می شود، ادامه داد: بر این اساس هر انسانی که در آرزوی عدالت، انسانیت، حق و معرفت دارد باید از مکتب کربلا و عاشوراء درس بگیرد.

البغدادی ضمن تاکید بر اینکه زیارت اربعین حضرت سید الشهدا (ع) علاوه بر ثواب معنوی، به نوعی جهاد در راه خدا و نهی از منکر و امر به معروف تلقی می شود، افزود: به عبارتی امروز بسیج و بیداری ملت ها کمک می کند تا همیشه در صحنه های جهاد حضور داشته باشیم و به عنوان یکی از زمینه سازان ظهور معنا شویم.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تصریح کرد: نباید فراموش کرد در زمان غیبت باید از ولی امر مسلمین اطاعت کنیم که اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) این نقش را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه امروزه جهاد، مقابله در برابر پروژه های آمریکایی و متحدانش خصوصا اسرائیلی ها تلقی می شود، بیان کرد: امروز یک مسیر به سمت حق حرکت می کند و در مقابل یک مسیر به سمت داعش، آمریکا و صهیونیست ها سوق می یابد؛ افرادی که حامی مظلومان مانند فلسطینیان هستند در جبهه حق هستند و در مقابل آنها که حامی جبهه باطل هستند، همدست کسانی شده اند که روزانه مرتکب قتل می شوند و فلسطینیان را در نوار غزه شهید می کنند.

البغدادی در این زمینه، گفت: جبهه باطل به امنیت کشورها و ملت ها آسیب می زند؛ مشاهده شد که آنها شهید هنیه را در پایتخت دولت اسلامی ترور کردند؛ حتی آنها فواد شکر را در ضاحیه لبنان مورد هدف قرار دادند لذا باید منتظر پاسخ روشن و قاطع ما باشند.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه در زیارت اربعین با امام حسین (ع) بیعت می کنیم و در مقابل از شمر زمان و جبهه باطل برائت می جوییم، خاطرنشان کرد: اکنون می توان اذعان کرد عاشورا فقط یک حادثه نبوده و حضرت سید الشهدا (ع) فقط یک شخص نیست بلکه عنوان و مسیری برای همه آزادگان و مظلومان عالم محسوب می شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 381925
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار