خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/11 - 11:53
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقصودی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی همدلی و حمایت از کودکان محور مقاومت:

زوایای پنهان نسل کشی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی بیان و بررسی شد

سخنگوی فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس مجلس با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی همدلی و حمایت از کودکان محور مقاومت، گفت: در این همایش سعی شد زوایای پنهان و نگفته رسانه‌ها درباره نسل کشی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در حضور مسئولان و دلسوزان محور مقاومت بیان شود تا روند حمایتی ادامه پیدا کند و گزارشی هم به جوامع بین الملل داده شود.

فاطمه مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین‌المللی همدلی و حمایت از کودکان محور مقاومت که روز دوشنبه ۱۰ مردادماه با حضور سمیه گنجی، مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده در سالن جلسات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: اعضا و هیات رئیسه فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس مجلس و تعدادی از سفرای کشورهای محور مقاومت نیز در این همایش حضور بهم رساندند. حجت الاسلام فلاحی نماینده مردم همدان و رئیس فراکسیون در ابتدای نشست گزارشی از جنایت علیه بشریت توسط استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ارایه کرد.



سخنگوی فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف مجلس افزود: در این همایش که با ایام حزن و اندوه محرم و شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع) تقارن داشت، کودکان امام حسین(ع) در این ایام تاریخی آسیب فراوان دیدند و مشکلاتی بسیاری را اهل بیت متحمل شدند لذا این تقارن را در نظر داشتیم، البته این فراکسیون برنامه‌های مختلفی را در مورد خانواده‌های معظم شهدا و گروه‌های مختلف برای آزادسازی قدس شریف در دستور دارد.



وی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون در ایام شهادت امام حسین(ع) قرار داریم که یکی از جلوه‌های مظلومیت اهل بیت (ع) است و برگزاری این همایش برای نشان دادن مظلومیت مردم کشورهای مقاومت نقش موثری دارد.



مقصودی با اشاره به آمار کودکان یمنی که به شهادت رسیدند، یادآور شد: کودکان یک چهارم شهدای یمن را در طول این هفت سال تشکیل می‌دهند که این آمار شرم‌آور است چراکه کودکان مظلومیت بسیاری دارند. بر اساس آمار یونیسف روزانه ۴ کودک کشته شده و از هر ۵ کودک حداقل یک کودک نیازمند کمک فوری بوده و در مجموع ۱۱ هزار نفر نیازمند کمک‌های جدی هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: حدود ۴ هزار نفر دچار سوءتغذیه هستند و ۲ میلیون نفر دسترسی به مدرسه ندارند. لذا باید یادآور شد از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۳ هزار و ۴۵۵ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر مجروح شدند. با توجه به این مسائل فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف برنامه‌هایی را برای انتشار و شفافیت این جنایت‌ها دارد، این فراکسیون که از ابتدای مجلس یازدهم شکل گرفته دیدارهای مختلفی با سفرای کشورهای مقاومت داشته باشد و در این راستا به مسائل خانواده‌های شهدای محور مقاومت پرداخته و از فعالان در این عرصه حمایت می‌کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته ظلم زیادی بر ملت‌های کشورهای محور مقاومت و اسلامی صورت گرفت که در این همایش به آنها اشاره شد، این مظلومان جز خداوند کسی را ندارند. متاسفانه با دروغ بزرگ حقوق بشری در عالم مواجه هستیم، برخی از کشورها تنها درباره آن صحبت می‌کنند اما مردم مظلوم فلسطین بیش از ۷۰ سال است که ظلم‌های رژیم صهیونیستی را تحمل می‌کنند و در این میان کودکان فلسطینی شهید شده و حتی در زندان های این رژیم جعلی اسیر شده‌اند.



مقصودی با یادآوری اظهارات ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز در این همایش، گفت: وی اشاره کرد که «نزدیک به یکصد سال است که رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی و آمریکا، کودکان فلسطینی را به قتل می‌رساند». ابوشریف در ادامه خواستار توقف این روند شد و گفت «در هر دینی قتل انسان حرام است، حتی در احادیث و سنت نبوی نیز قتل هر انسان حرام اعلام شده است. آنچه در کشورهای یمن، سوریه و فلسطین مشاهده می‌کنیم مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و باید این قبیل کشتارها متوقف شود.»



سخنگوی فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف مجلس یازدهم اظهار کرد: در این همایش سعی شد زوایای نگفته رسانه‌ها در حضور مسئولان و دلسوزان محور مقاومت بیان شود تا روند حمایتی ادامه پیدا کند و گزارشی هم به جوامع بین الملل داده شود تا حمایت‌های همه جانبه از خانواده‌ها، کودکان و زنان آسیب دیده محور مقاومت صورت گیرد و نسل کشی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به گوش جهانیان رسانده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 346750
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار