خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

زمینه‌سازی رفع تنش میان آنکارا و دمشق در نشست مسکو/ ایران درصدد ایجاد ثبات در منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد سوریه برای عبور از بحران نیازمند همکاری و همگرایی با کشورهای همسایه از جمله ترکیه است لذا این مهم در حالیست که اکنون اختلافاتی میان آنکارا و دمشق وجود دارد که باید برطرف شود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با نشست نمایندگان وزرای خارجه ایران، ترکیه، سوریه و روسیه به منظور بازگشت صلح و ثبات پایدار به سوریه، گفت: تحولات رخ داده در سوریه موجب شد بخشی از کشورهای منطقه درگیر این مسئله شوند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حفظ حاکمیت سوریه از طریق کمک کشورهایی مانند ایران برای منطقه دارای اهمیت بود، اظهار کرد: بر این اساس سیاست های آمریکایی-صهیونیستی در سوریه با شکست سختی مواجه شد.



وی با بیان اینکه سوریه برای عبور از بحران نیازمند همکاری و همگرایی با کشورهای همسایه از جمله ترکیه است، ادامه داد: این مهم در حالیست که اکنون اختلافاتی میان آنکارا و دمشق وجود دارد که باید برطرف شود تا زمینه عادی سازی روابط صورت بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه سوریه به عنوان عمق راهبردی جمهوری اسلامی تلقی می شود، افزود: بر این اساس مشاهده می شود تهران تلاش می کند از طریق گفتگوهای سیاسی و ارائه راهکارهای مختلف زمینه ایجاد صلح و دوستی میان دو کشور را فراهم کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک چشم انداز روشنی در خصوص روابط میان دو کشور وجود دارد و نشست چهارجانبه مسکو در رابطه با سوریه و ترکیه نتایج خوبی به همراه خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 359503
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم