خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/14 - 12:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

ریاض بجای اتهام‌زنی به تهران، مسئولیت کشتار و خونریزی در یمن را بپذیرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد سعودی ها باید مسئولیت اقدامات نسنجیده، کشتار و خونریزی در منطقه را بر عهده بگیرند، نه اینکه ایران را متهم به ایجاد بی ثباتی کنند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه سعودی مبنی بر اینکه اگر ایران پاسخگوی نگرانی کشورهای عربی درباره امنیت و ثبات منطقه باشد دست عرب‌ها به سمت کشورمان دراز شده است، گفت: سعودی ها در تصمیمات سیاسی، اظهار نظرها و اقداماتشان دچار آشفتگی شدند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این مهم نشان می دهد سعودی ها قدرت تصمیم گیری جدی در عرصه بین المللی ندارند، اظهار کرد: در واقع مقامات عربستان اراده مستقل از خودشان ندارند زیرا تحت اشراف کدخدا و اربابشان هستند.



وی با بیان اینکه اقدامات سعودی ها همه منشا صهیونیستی دارد، ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد وقتی که صهیونیست ها در لایه های تصمیم گیری مقامات ریاض نفوذ می کنند، نتیجه ای جز این رقم نخواهد خورد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سعودی ها در یمن جنایت کردند، داعش را با حمایت مالی تقویت کردند از این رو متهم به ایجاد بی ثباتی و ناامنی در منطقه محسوب می شوند؛ به عبارتی باید مسئولیت اقدامات نسنجیده، کشتار و خونریزی در منطقه را بر عهده بگیرند، نه اینکه ایران را متهم به ایجاد بی ثباتی کنند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سعودی ها باید پاسخ دهند تا چه موقع قرار است ثروت های جهان اسلام را برای خرید تسلیحات کشتار جمعی هزینه کنند، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد مقامات سعودی بجای طرح اظهارات نادرست علیه کشورمان، باید انتخابات آزاد برگزار کنند و نظام دموکراسی و انتخاباتی را جایگزین حکومت استبدادی کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 335013
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار