خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/28 - 16:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و زیمبابوه در دیدار با سفیر این کشور در تهران:

رفع موانع اجرای اسناد همکاری ایران- زیمبابوه از طریق وزارتخانه‌های کشاورزی، صمت و راه پیگیری می‌شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و زیمبابوه در دیدار با سفیر زیمبابوه در تهران با تأکید بر ضرورت عملیاتی شدن 12 سند همکاری امضا شده میان دو کشور، گفت: رفع موانع احتمالی اجرای اسناد همکاری مشترک بین دو کشور را از طریق سه وزارتخانه جهاد کشاورزی، صمت و راه و شهرسازی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، اقبال شاکری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و زیمبابوه امروز(شنبه 28 مرداد ماه) با برایت کوپمبا سفیر زیمبابوه در تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.



شاکری در ابتدای این دیدار، سفر اخیر رئیس جمهور ایران به زیمبابوه را تاثیرگذار ارزیابی و اظهار کرد: اراده ایران بر این است که 12 سند همکاری امضا شده بین ایران و زیمبابوه عملیاتی شده و نتایج مثبت آن برای هر دو کشور قابل مشاهده باشد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از حمایت زیمبابوه در سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی از مواضع ایران، بیان کرد: ایران خواهان قدرتمند شدن کشورهای هم‌پیمان خود مانند زیمبابوه است و آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد.



وی با بیان اینکه تحریم‌های ضدایرانی به دلیل تلاش بیشتر سبب پیشرفت و موفقیت بیشتر ایران شده است، افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه، جمهوری اسلامی ایران به عضویت سازمان همکاری‌های شانگهای درآمده و در آستانه عضویت در «بریکس» نیز قرار دارد. همچنین دارایی‌های بلوکه شده ایران در سایر کشورها نیز آزاد شده‌اند که موفقیت مضاعفی به شمار می‌رود.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و زیمبابوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس تلاش می‌کند تا اسناد همکاری مشترک بین دو کشور با سرعت بیشتری عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: رفع موانع احتمالی اجرای اسناد همکاری مشترک بین دو کشور را از طریق سه وزارتخانه جهاد کشاورزی، صمت و راه و شهرسازی پیگیری می‌کنیم.



 کوپمبا: جمهوری اسلامی ایران الگوی زیمبابوه برای عبور از مشکلات ناشی از فشار تحریم‌ها



برایت کوپمبا ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس جمهور ایران به کشورش، اظهار کرد: در این سفر 12 سند همکاری بین دو کشور امضا شد که بیشتر آن‌ها در زمینه کشاورزی و انتقال دانش مهندسی بود. همکاری‌های دو کشور در زمینه داروسازی و خدمات پزشکی نیز تاثیرات مثبت در آینده خود را نشان می‌دهد.



سفیر زیمبابوه در ایران با اشاره به انعکاس تصویر غیرواقعی از ایران در برخی از رسانه‌های جهان، افزود: ایران از نظر آمریکا و انگلیس یک تهدید به شمار می‌آید زیرا آن‌ها از حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی خرسند نیستند. سفر آقای رئیسی به زیمبابوه دیپلماسی فعال و ارتباط مناسب ایران با هم‌پیمانان بین‌المللی خود را نشان داد.



کوپمبا در پایان با اشاره به اینکه تحریم، نقطه مشترک ایران و زیمبابوه است، گفت: زیمبابوه از مقاومت ایران در برابر تحریم‌ها، الگوبرداری می‌کند تا بتواند مشکلات ناشی از فشار تحریم‌ها را پشت سربگذارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366951
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار