خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/30 - 12:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
شجاعی علی آبادی:

رفتار فرانسه در برخورد با اغتشاشات ایران و جلیقه زردها متناقض است

نائب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس گفت: شاهد رفتار متناقض غرب و فرانسه در برخورد با حقوق بشر و دموکراسی هستیم.

حسن شجاعی علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مقامات اروپایی مانند رییس جمهور فرانسه نسبت به حوادث اخیر کشورمان، گفت: غربی ها مدعی حمایت از حقوق بشر، کرامت انسانی و رعایت دموکراسی هستند اما برای اینکه عیار صداقت این موارد را بسنجیم مصداق های متعددی وجود دارد که بیانگر عدم صداقت است.



نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر خواست مردمی در غرب همسو با خواست دولت ها باشد، برای سران این کشورها دموکراسی اعتبار دارد اما اگر خواست مردم خلاف خواست دولت باشد اعتباری برای آن قائل نمی شوند و با انواع کودتا و فعالیت های رسانه ای تلاش می کنند آن درخواست را تغییر دهند.



وی ادامه داد: اغتشاشات در همه کشورهای جهان در مقاطعی رخ می دهد و در اروپا نیز شاهد این مهم بوده ایم؛ به عنوان مثال در فرانسه اعتراضات تحت عنوان جلیقه زردها و در آمریکا تحت عنوان وال استریت شکل گرفت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این راستا، افزود: در این خصوص برخورد غرب کاملا مشهود بود که چطور با معترضان و مردم برخورد کردند اما وقتی اغتشاشات در کشورهایی مانند ایران رخ می دهد شاهد رفتارهای متناقض هستیم.



نائب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه رفتار دوگانه غرب در برخورد با ارزش های بنیادین انسانی محکوم می‌کند، باید تاکید کرد این امر فرصتی است تا چهره واقعی غرب برای ملت های آزاده مشخص شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 350695
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار