خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

رزمایش هسته‌ای آمریکا تهدیدی برای امنیت جهانی است/ لزوم پیگیری حقوق بین الملل توسط سازمان ملل متحد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد برگزاری رزمایش هسته‌ای آمریکا و متحدانش، بر خلاف پروتکل های حقوق بین الملل و همچنین تهدیدی برای امنیت و ثبات جهانی محسوب می شود.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با برگزاری رزمایش هسته‌ای آمریکا و متحدانش، گفت: این اقدام بر خلاف پروتکل های حقوق بین الملل و همچنین تهدیدی برای امنیت  و ثبات جهانی محسوب می شود.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس سازمان ملل متحد باید مطابق مفاد پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای یا همان معاهده عدم اشاعه با کشورهایی که درصدد برگزاری این رزمایش بودند برخورد کند.



وی با اشاره به اینکه جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای موضوع مهمی است که ملت های زیادی خواستار تحقق آن هستند، ادامه داد: این مهم در حالیست که مشاهده می شود ایالات متحده به عنوان مدافع حقوق بشر بر خلاف منشور ملل متحد رفتار می کند و رزمایش یاد شده مصداق بارز این تناقض است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سازمان های بین المللی باید در مقابل قدرت‌نمایی هسته ای غرب واکنش نشان داده و این سیاست نامشروع را محکوم کنند، افزود: در این میان نباید فراموش کرد آمریکا و متحدانش همواره جمهوری اسلامی را متهم به ساخت تسلیحات اتمی می کنند و خواهان جلوگیری از توسعه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران هستند در حالی که می دانند کشورمان هیچگاه درصدد دستیابی به تسلیحات ضدبشری نبوده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این زمینه، خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد برگزاری رزمایش هسته‌ای و به رخ کشیدن قدرت هسته ای ایالات متحده و برخی همپیمانانش مانند انگلیس بیانگر رفتار متناقض در عرصه بین الملل و مواجهه با کشورهایی مانند ایران است./



پایان پیام

  • کد خبر : 359527
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم