خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/19 - 17:51
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو در دیدار با حموده صباغ:

رابطه راهبردی ایران و سوریه سرمایه بزرگی برای همکاری‌های اقتصادی است

هیات پارلمانی کشورمان به ریاست عباس گلرو، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه  با حموده صباغ رییس  مجلس مردمی سوریه دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عباس گلرو  و هیات اعزامی  گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در روز دوم دیدار‌ها در محل مجلس ملی سوریه حضور یافت و در ابتدای این دیدار گفت: «ایران و سوریه در خندقی واحد در مقابل جبهه استکبار،تکفیر و غارت ایستاده اند».



وی همچنین اظهار داشت:«اتفاق نظر مقامات دو کشور و اشتراکات فرهتگی، تاریخی و دینی مردم دلیل موجهی برای تقویت مناسبات فیمابین است».



رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بستر مناسب برای گسترش تعاملات در حوزه های اقتصادی، تجاری و فرهنگی گفت: «ظرفیت‌های خوبی در دو کشور وجود دارد که می‌توان بر مبنای آن‌ها جهشی در روابط دوجانبه در همه حوزه ها، اعم از اجتماعی، فرهنگی، مردمی و اقتصادی ایجاد نماید».



گلرو خاطر نشان کرد: «هدف سفر هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، رایزنی با طرف سوری، شناسایی ظرفیت‌های موجود و برداشتن گام‌های اساسی برای ترسیم نقشه راه همکاری تهران و دمشق در سطح گسترده تری است».



رئیس هیات پارلمانی در این دیدار، تقویت همکاری‌های دو کشور را ضروری دانست و بیان داشت:« ایران در  دوران جنگ تحمیلی و در زمان تحریم‌های یکجانبه علیه مردم قدم‌های استوار، خود اتکایی، بالندگی و پیشرفت را محکم  بر داشته است و در شرایط سخت کنونی، استفاده از تجربیات ایران بر مبنای تعاملات فی‌مابین می تواند تامین منافع دو ملت را تامین نماید».



نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای ضمن تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری سوریه به ملت و دولت این کشور ابراز داشت: «همزمانی انتخابات در دو کشور ایران و سوریه، حضور مردم در این مهم می‌تواند شروع خوبی در تاریخ همکاری‌های تهران و دمشق باشد».



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه این دیدار تصریح کرد:« رابطه راهبردی چهار دهه گذشته بر اساس نگاه حکمیانه حضرت امام خمینی (ره) و مرحوم حافظ اسد پی‌ریزی شده است، و لذا می‌تواند راهبرد، سرمایه بزرگی بر مبنای دوره جدیدی از همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری باشد».



نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه وجود تحریم‌های یکجانبه  جبهه استکبار علیه دو کشور را ظالمانه دانست و افزود: «اکنون این آمادگی وجود دارد جمهوری اسلامی ایران تجربیات خود را در اختیار دوستان سوری قرار داده تا با کمک یکدیگر بتوانیم از موانع و تحریم‌ها عبور کنیم».



در ادامه این دیدار حموده صباغ، رییس مجلس مردمی سوریه  گفت: سفر هیات پارلمانی کشور دوست و برادر ایران برای تاکید بر همبستگی و بیان اراده دو طرف در جهت ارتقاء و توسعه روابط در همه زمینه ها به دمشق انجام شده است».



حموده صباغ رمز پیروزی مردم سوریه در مقابل جبهه تکفیر و تروریسم را همراهی و انسجام  با محور مقاومت بیان کرد و عنوان داشت:«: فرزندان سوری ما در کنار محور مقاومت در یک جبهه واحد جنگیدند و بر دشمن قسم خورده پیروز شدند».



رئیس مجلس مردمی سوریه با تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، حضور گسترده و مشارکت مردمی در ایران و سوریه را موجب نگرانی دشمنان و شکست نقشه های آنان در دو کشور توصیف کرد» 



در این دیدارآقایان احمدحسین فلاحی نماینده همدان، جعفر راستی نماینده شبستر، سیداحمد آوایی نماینده دزفول و سرکار خانم محمدبیگی نماینده قزوین از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه نیز حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 322842
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار