خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/11 - 14:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

دیپلماسی پارلمانی می‌تواند تسهیل‌گر اجرای همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد دیپلماسی پارلمانی می تواند تسهیل گر نهایی شدن توافقنامه همکاری‌های جامع میان تهران و مسکو شود.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت نهایی شدن توافقنامه همکاری‌های جامع میان تهران و مسکو، گفت: روابط ایران اسلامی و جمهوری فدرال روسیه راهبردی و استراتژیک است لذا دو کشور درصدد بهره مندی از همه ظرفیت ها برای توسعه مناسبات و همکاری هایشان هستند و این توافقنامه در این راستا تدوین می شود.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع این توافق راهبردی سبب تعمیق روابط در حوزه های سیاسی، تجاری، فرهنگی، امنیتی و غیره خواهد شد و این موضوع با توجه به تغییر موازنه قدرت در دنیا دارای اهمیت ویژه ای است.



وی با اشاره به اینکه تدوین توافقنامه های جامع و بلند مدت در گرو بررسی های تخصصی و احصاء نیازمندی ها و فرصت های دوجانبه و مشترک است،  ادامه داد: به عبارتی دو کشور طی ماه های گذشته رایزنی های گسترده ای داشته و بررسی های کارشناسی و نشست های تخصصی در دستگاه های گوناگون انجام داده اند که نشان دهنده اهمیت تصویب این سند همکاری مشترک است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه هر نوع توافقنامه بین المللی برای اجرایی شدن باید با نظر نهایی قوه قانونگذاری کشور مواجه شود، افزود: این مهم در حالیست که اگر نمایندگان مجلس در جریان فرآیند این موضوع قرار بگیرد، روند نهایی شدن آن تسریع می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منتخبان ملت باید در کمیسیون های مشترک ایران و روسیه حضور داشته باشند و نظرات تخصصی خود را ارائه دهند، خاطرنشان کرد: در واقع باید از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی در قالب اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس و گروه های دوستی استفاده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 364319
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم