خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/11 - 15:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار سفیر اتریش در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - اتریش

سفیر اتریش در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- اتریش دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اشتفان شلتس سفیر اتریش در تهران صبح امروز سه شنبه (11 شهریور) با احمد نادری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - اتریش دیدار و گفتگو کرد.



نادری در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه مناسبات دوستانه دو کشور گفت: ایران و اتریش از ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی در زمینه های مختلف برخوردارند که می توانند از آنها در جهت افزایش سطح مبادلات و همکاری های فیمابین استفاده کنند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - اتریش در ادامه بر لزوم افزایش مبادلات اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد و افزود: گسترش ارتباطات دوستانه دو کشور در حوزه های مختلف و مورد علاقه و کمک به رفع موانع موجود در مسیر توسعه همکاری های فیمابین، از جمله موضوعاتی است که از سوی نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- اتریش مورد توجه و پیگیری قرار دارد.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت اقدامات  یکجانبه گرایانه و غیرقانونی آمریکا در جهان از جمله اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: کشورهای اروپایی نباید در برابر اقدامات غیرقانونی آمریکا که تضعیف کننده قواعد بین المللی است، سکوت کنند.



وی در همین راستا از طرف های اروپایی برجام خواست تا به کلیه تعهداتشان در قبال جمهوری اسلامی ایران عمل کنند.   



 نادری در پایان این دیدار از آمادگی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش برای کمک به توسعه همکاری های فیمابین در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله اقدامات بشردوستانه خبر داد.



اشتفان شلتس، سفیر اتریش در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات و همکاری های دو کشور گفت: اتریش همواره به توسعه مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران علاقمند است و در این زمینه تلاش های فراوانی برای توسعه ارتباطات اقتصادی- تجاری و همچنین همکاری های سازنده با جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به ایجاد ثبات و امنیت و کاهش بحران در منطقه به عمل آورده است.



سفیر اتریش همچنین با اشاره به اهمیت گسترش همکاری های پارلمانی بین ایران و اتریش افزود: نقش گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور در کمک به پیشبرد همکاری های فیمابین در سطوح مختلف، مؤثر و سازنده است.



وی در این خصوص افزایش تعامل میان گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی در مجالس اتریش و ایران را خواستار شد.



سفیر اتریش در پایان این دیدار بر لزوم تحکیم و تقویت همکاری های فیمابین در عرصه های دوجانبه و منطقه ای تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 303723
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار