خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/02 - 11:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار جمعی از مسئولین و علمای پاکستان با امیرعبداللهیان

جمعی از مسئولین احزاب پاکستان با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین‌الملل در ابتدای این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور روابط تهران و اسلام آباد را رو به رشد خواند.



وی درخصوص شرایط منطقه بعد از ترور سردار سلیمانی اظهار داشت: «فاجعه‌آفرینی تروریسم دولتی موجب افزایش تنش در منطقه شده است و جمهوری اسلامی ایران تقویت ثبات و امنیت منطقه را در سایه وحدت و همدلی همه کشورهای منطقه می‌داند و ضرورت دارد که همه کشورهای اسلامی در قبال اقدام تروریسم دولتی آمریکا به وحدت رویه ای دست یابند».



وی همچنین افزود: « اشتراکات فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان مانع از گسترش تروریسم در منطقه خواهد شد».



در این دیدار مسئولین احزاب پاکستان حاضر در جلسه ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد سلیمانی گفتند: ایفای نقش موثر، تاثیرگذار و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در سرکوب فتنه تروریست‌ها در منطقه‌، نقشی اساسی در وحدت کشورهای اسلامی داشته است.



هیئت علمای پاکستان، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم در منطقه دانسته و تاکید کردند:« توسعه و پیشبرد مناسبات در حوزه گوناگون به ویژه اقتصادی سیاسی و فرهنگی موجب تحکیم و پایداری روابط فیمابین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان خواهد بود»./



پایان پیام

  • کد خبر : 294516
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار