خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/21 - 18:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیرآبادی در دیدار با نایب رئیس مجلس ملی پاکستان:

دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در امت بزرگ اسلامی هستند

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در دیدار با نایب رئیس مجلس ملی پاکستان، گفت: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در امت بزرگ اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی رییس هیات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در ادامه دیدارهای خود در اسلام‌آباد با قاسم سوری نایب رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.



احمد امیرآبادی فراهانی در ابتدای این دیدار با ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از مردم ولایت بلوچستان پاکستان در زلزله اخیر و همچنین درگذشت پدر هسته‌ای این کشور، گفت: روابط صمیمانه و برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان یک تعامل دیرینه است و این ویژگی با دیدار و گفتگو میان مقام‌های دو کشور تداوم خواهد یافت.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با تاکید بر لزوم وحدت و انسجام میان کشورهای اسلامی، تصریح کرد: دشمنان با حربه‌های مختلف به دنبال ایجاد اختلاف، سوء‌ استفاده و تفرقه در امت بزرگ اسلامی هستند. 



وی با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) ضمن تبریک این روز، خاطرنشان کرد: درایت حضرت امام خمینی (ره) و اندیشه حکیمانه ایشان با نامگذاری میلاد رسول اکرم(ص) به نام هفته وحدت، موجب همبستگی و انسجام جهان اسلام شده است.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حمایت از ملت‌های مسلمان منطقه را جزء سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران بر شمرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ چشم‌داشتی از ملت‌های مظلوم جهان حمایت کرده است.



وی با انتقاد از سیاست ظالمانه تحریم‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، گفت: انتظار جمهوری اسلامی ایران از کشورهای دوست مانند پاکستان برداشتن گام‌های عملی برای غلبه بر تحریم‌ها و حرکت در مسیر تجارت آسان و تهاتری و گسترش بازارچه‌های مرزی فی‌مابین است.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمعیت ۳۰۰ میلیونی ایران و پاکستان بر لزوم تامین منافع مشترک در عرصه‌های مختلف به ویژه بخش‌های اقتصادی از طریق تقویت گروه‌های دوستی پارلمانی و پیشبرد اهداف راهبردی تاکید کرد.



امیرآبادی فراهانی با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، گفت: مجالس دو کشور به منظور کمک به دولت‌های خود در مسیر تقویت همکاری‌ها و ایجاد روزنه‌های جدید برای گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف، نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند. 



نایب رئیس مجلس ملی پاکستان: گفت‌وگوهای مجالس دو کشور بین در مسیر درستی است



قاسم خان سوری نایب رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار همبستگی و انسجام پارلمانی و تبادلات پارلمانی به ویژه گفتگوهای میان گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور را مسیر درست در تسریع روابط دولت‌های دو کشور دانست.



 وی افزود: مجلس ملی پاکستان علاقمند به ارتقای سطح مناسبات پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران است.



نایب رئیس مجلس ملی پاکستان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دو کشور، استفاده از این توانمندی‌ها را راهکاری برای توسعه روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 328983
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار