خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/13 - 17:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
​ابطحی در کارگروه دانشجویی اتاق وضعیت فلسطین؛

دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش مهمی در تبیین آرمان فلسطین دارند

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش مهمی در تبیین آرمان فلسطین دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم‌اندیشی کارگروه دانشجویی اتاق وضعیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (دوشنبه 13آذرماه) با حضور دبیرکل، اعضای کارگروه و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.



سید مجتبی ابطحی با بیان اینکه اکنون گفتمان جدیدی در غرب متولد شده است، گفت: به عبارتی در گذشته افراد کمی اقدام به بروز و ظهور حمایت از مظلومان می‌کردند اما اکنون ریشه این تفکر عمق پیدا کرده است. به عنوان مثال بیش از ۵۰ درصد دانشجویان هاروارد در تظاهرات ضدصهیونیستی شرکت کردند.



وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه کشورمان طی چند مدت اخیر فعالیت های خوبی برای تبیین آرمان فلسطین انجام داده اند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که دانشگاه ها و مجامع علمی کشورمان نیز باید در میدان حاضر شوند و به تشریح آرمان های فلسطین بپردازند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین در این زمینه، افزود: اساتید و دانشجویان حقوق، پزشکی، هنر و غیره ظرفیت‌های خوبی برای اقدام علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی دارند که نباید از آنها غافل شویم.



ابطحی ادامه داد: به عنوان مثال پزشکان صهیونیستی درخواست بمباران‌ بیمارستان های غزه را مطرح کردند که در این راستا اساتید و دانشجویان کشورمان می‌توانند در مقابل با صدور بیانیه و غیره این اقدام شنیع را محکوم کنند.



وی تصریح کرد: دانشجویان و جامعه علمی کشورمان باید در شرایط کنونی پویاتر و فعال تر عمل کند؛ در واقع دانشجویان هنر می‌توانند مظلومیت و جنایات رژیم منحوس اسرائیل را به تصویر بکشند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: نباید فراموش کرد سیاستمداران صهیونیستی و غربی تلاش های زیادی برای انحراف در مسیر علمی و دانشجویی کشورمان کرده اند از این رو اقدام علیه آنها می‌تواند چنین دسیسه‌هایی را خنثی کند.



ابطحی با تاکید بر اینکه اتصال آرمان های فلسطین و دانشگاه دارای اهمیت دوچندان است، اظهار کرد: در این میان دانشجویان خارجی در حال تحصیل می‌توانند کمک شایانی کنند و به تبیین مسئله فلسطین در عرصه بین‌الملل بپردازند.



وی خاطرنشان کرد: بر این اساس وزارت علوم باید با تشکل های دانشجویی، بسیج و غیره همفکری کند تا بتوان تحول ایجاد کرد و آرمان های متعالی اسلامی را نشر دهند.



همچنین عباس گنجی، رییس کارگروه دانشجویی اتاق وضعیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، گفت: محکوم کردن اقدامات جنون آمیز و کشتار صهیونیست ها در غزه و سرزمین‌های اشغالی باید با تبیین مسئله فلسطین در عرصه نخبگانی همراه باشد.



وی تصریح کرد: در واقع مراکز علمی می‌توانند با برگزاری نشست‌ها و سمینارهای علمی-دانشجویی به تبیین مسئله فلسطین و شرایط کنونی غزه بپردازند.



گنجی اظهار کرد: در این میان برقراری ارتباط میان دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان کشورمان با دیگر کشورها نیز می‌تواند در جهت هم‌افزایی به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین کمک شایانی کند.



گفتنی است، اعضای کارگروه نیز در این نشست، دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص شرایط کنونی مردم مظلوم غزه و برنامه‌ریزی برای تبیین آرمان فلسطین در حوزه علمی را بیان کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 372516
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار