خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/08 - 15:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

خروج ناگهانی نیروهای آمریکا از افغانستان به سود طالبان است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:خروج ناگهانی نیروهای آمریکا از افغانستان به سود شبه نظامیان طالبان است.

فداحسین مالکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به فرمان بایدن برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفت: نتیجه حضور نزدیک به 20ساله ی آمریکایی ها در افغانستان برای مردم این کشور چیزی جز ناامنی نبوده است.



وی افزود:شکست سیاسی و نظامی و عدول از تعهدات بین المللی نتیجه حضور امریکا در افغانستان بود که با شکست مذاکرات صلح در سالهای اخیر نیز این زنجیره شکست ها  تکمیل شد و بایدن دریافت که حضور در افغانستان و ادامه مسیر روئسای جمهور قبلی چیزی جز هزینه برای امریکا به همراه ندارد.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمریکا باید خیلی زودتر از افغانستان خارج می شد و سرنوشت این کشور را به مردم این کشور واگذار می کرد اما حالا و خروج بدون تعهد و توجه به قواعد بین الملی این کشور را به سمت جنگ داخلی می برد و طالبان از آن نفع خواهند برد و جا دارد دستگاه دیپلماسی کشورمان به عنوان همسایه ای  قدرتمند با ابتکار عمل مذاکراتی در سطح وزرای خارجه کشور های موثر در افغانستان ترتیب دهد تا صلح و امنیت در نزدیکی مرزهای کشورمان را تضمین کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 320295
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار