خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/11 - 19:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور؛

حوزه‌های علمیه باید درصدد تقویت گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل باشند

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: حوزه‌های علمیه باید درصدد تقویت گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید مجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی شامگاه (شنبه، ۱۱ آذرماه) با آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.



ابطحی این نشست صمیمی را بسترساز تقویت گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروزه شاهد اقدامات خوبی در حوزه‌های علمیه هستیم ولی این موارد باید بیشتر رسانه‌ای شود.



وی اظهار کرد: امام راحل و رهبر انقلاب بارها بر موضوع فلسطین تاکید داشته اند از این رو حوزه های علمیه نیز باید این امر‌ را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین افزود: بر این اساس بررسی تاریخ فلسطین، یهودشناسی، بررسی تاریخچه شکل گیری مقاومت، اقدامات تبلیغی و غیره می‌تواند در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اثرگذار باشد.



ابطحی در این رابطه، تصریح کرد: نباید فراموش کرد نامه ای که ایشان چند سال قبل خطاب به جوانان غربی و اروپایی نوشتند، اکنون ثمرات و میوه‌های خودش را داده لذا نباید اجازه دهیم فضای کنونی به راحتی از بین برود و باید تلاش کنیم مفاهیم اسلامی و مقاومت تبیین شوند.



وی خاطرنشان کرد: اکنون لایه های اجتماعی غرب در کنار لایه های نخبگانی و روشنفکری قرار گرفته و درصدد تحقق مولفه هایی همچون عدالت‌خواهی و ضدسلطه گری هستند از این رو باید تلاش شود چنین رویکردی به خوبی برای ملت ها تبیین شود.



گفتنی است، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در این دیدار تقویت رویکرد بین المللی در حوزه کاری متبوعش را یکی از اولویت‌ها معرفی کرد و گفت: بر این اساس به مسئله فلسطین به طور ویژه پرداخته شده و می‌شود.



وی تصریح کرد: در این راستا برگزاری نشست های بین المللی، برگزاری مراودات بین المللی، اقدامات تبلیغی مناسبتی و غیره صورت گرفته تا ارزش های این عرصه بیش از گذشته برای مخاطبان و افکار عمومی تبیین شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 372355
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار