خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/19 - 16:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مدیرکل بین‌الملل مجلس دیدیدار با سفیر فدراسیون روسیه در تهران:

حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولی سفارت ایران در سوریه نقض آشکار منشور ملل متحد بود

مدیرکل بین‌الملل مجلس در دیدار با سفیر فدراسیون روسیه در تهران حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولی سفارت ایران در سوریه را نقض آشکار منشور ملل متحد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کاظم شافعی مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه، 19 فروردین‌ماه) در دیدار با الکسی ددوف سفیر فدراسیون روسیه در تهران درباره موضوعات دوجانبه و مورد اهتمام طرفین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

شافعی در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از مواضع خوب فدراسیون روسیه درباره حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، اینگونه اقدامات را نقض آشکار منشور ملل متحد، مقررات بین‌المللی و اصل اساسی مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی برشمرد و افزود: لازم می‌دانم مجدداً همدردی مجلس ایران را نسبت به وقوع حمله تروریستی مسکو ابراز کنم.

مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در ادامه با اظهار خرسندی از این دیدار، نقش پارلمان‌‌های دو کشور در توسعه و گسترش مناسبات و پیشبرد اهداف ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺧﺎرجی جمهوری اسلامی ایران و روﺳﯿﻪ را مهم برشمرد و درباره برنامه‌های آتی و همکاری‌های دوجانبه در بخش‎‌های مختلف، به ویژه در حوزه روابط پارلمانی تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آینده‌ای نزدیک، افزود: مجلس شورای اسلامی برنامه‌های خود را با هدف به ثمر نشستن همکاری‌های میان دو کشور، همچون گذشته با عزمی راسخ ادامه خواهد داد.

سفیر روسیه در تهران: ضرورت تقویت همکاری پارلمان‌های دو کشور و برگزاری رویدادهای بین‌المللی 

الکسی ددوف نیز در این دیدار حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان را نقض آشکار مقررات بین‌المللی دانست و به ملت ایران و خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی تسلیت گفت.

وی همچنین بر ضرورت تقویت همکاری میان پارلمان‌های دو کشور و برگزاری رویدادهای بین‌المللی در جهت ارتقای سطح مناسبات فی مابین در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

سفیر روسیه در پایان ابراز امیدواری کرد؛ دو موافقتنامه همکاری‌ بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه فرهنگی و امنیت اطلاعات در آینده نهایی شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 376920
کلمات کلیدی
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار