خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/14 - 16:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
جدی در دیدار با سفیر یونان در تهران:

حمایت از ملت‌های مظلوم جزء سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و جمهوری یونان، گفت: حفظ حقوق ملت‌هایی که مورد ظلم قرار گرفته اند، از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است لذا ما همواره با وجود فشارهای بین‌المللی از ملت مظلوم غزه حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، استلیانوس گاوریل سفیر یونان در تهران، امروز ( سه‌شنبه، 14 آذر ) با علی جدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری یونان دیدار و گفت‌وگو کرد.



جدی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و یونان، گفت: توسعه روابط فی‌مابین به تلاش بیشتری نیاز دارد و می‌توان از ظرفیت‌های فرهنگی قابل توجهی که در سالیان طولانی برای دو کشور به‌دست آمده، در راستای تقویت همکاری‌ها در همه عرصه‌ها به‌ویژه در زمینه فرهنگی بهره برد.



نماینده مردم شیروان در مجلس بر عملکرد مستقل و تاثیرگذار ایران در منطقه و جهان تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به این استقلال هزینه‌های بسیاری را متحمل شده، که تحریم‌های ظالمانه غرب نمونه‌ای از آن است، اما تحریم ها نه تنها موجب رکود نشد بلکه کشورمان توانست آن را تبدیل به فرصت کرده و به اهداف خود دست یابد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و یونان با بیان اینکه حفظ حقوق ملت‌هایی که مورد ظلم قرار گرفته اند، از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: ما همواره با وجود فشارهای بین‌المللی از ملت مظلوم غزه حمایت می‌کنیم.



وی ادامه داد: امروز کودکان و زنان بی‌دفاع غزه در نتیجه حمله کشورهایی کشته می‌شوند که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند.



گاوریل: تاب‌آوری جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم‌ها شگفت انگیز است



استلیانوس گاوریل سفیر یونان در تهران در این دیدار، ضمن تاکید بر اشتراکات و تشابهات فرهنگی و تاریخی دو کشور، گفت: ایران دارای تمدنی بزرگ در منطقه است. از دریای خزر تا خلیج همیشه فارس، شاهد تاریخی شگرف هستیم و روابط درهم تنیده با ایران موجب افتخار یونان است.



وی حمایت از حقوق انسان‌ها را از خصایص برجسته و تاریخی ایرانیان دانست و افزود: در این روزها که اتفاقات سخت و دلخراشی در غزه رخ می‌دهد، دفاع محکم و قوی جمهوری اسلامی ایران از مظلومان فلسطین شایسته قدردانی است.



سفیر یونان در پایان این دیدار، تاب‌آوری جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم‌ها را شگفت انگیز دانست و تقویت اقتصاد در این بحبوحه را تحسین کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 372604
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار