خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/10 - 11:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

حقوق بشر دستاویزی برای اثرگذاری بر مذاکرات برجامی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید دارد که هر زمان مذاکرات به نفع ایران پیش می رود غربی ها توطئه چینی کرده و اظهارات ضد ایرانی در حوزه حقوق بشر مطرح می کنند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادعای ضد ایران وزیر خارجه سوئد گفت: کشورهای اروپایی زمانی که می بینند مذاکرات برجام بر اساس خواست ایران جلو برود شیطنت می کنند این شیطنت ها بیشتر از سوی رژیم غاصب صهیونیستی صورت می گیرد.



نماینده مردم سلماس در مجلس تاکید کرد: این در حالی است که ایران قربانی عدم رعایت حقوق بشر از سوی سایر کشورها است به نحوی که طبق گزارش سازمان ملل سوئد با همکاری بیش از حد خود در اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران حتی به حق بر سلامت مردم کشور آسیب زده است.



وی اظهار داشت: غربی ها را می توان نماد ضدیت این کشورها با حقوق بشر دانست در حالی که ایران از جمله معدود کشورهایی است که حقوق بشر را هم در داخل رعایت می کند و هم در قبال کشورهای دیگر به این امر توجه ویژه دارد.



این نماینده مجلس گفت: با این حال شاهد اقدامات ضد بشری کشورها در یمن، لبنان، سوریه و کشورهای آفریقایی هستیم و به نظر می رسد که ادعاهای ضد ایرانی در حوزه حقوق بشر توطئه چینی غربی ها علیه ما است که این حربه مختص خودشان است.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اظهار نظر وزیر خارجه سوئد درباره وضعیت حقوق بشر ایران در حالی مطرح می‌شود که این کشور جزء ٣٠ صادرکننده برتر سلاح در جهان است و در پنج سال گذشته، انواع سلاح‌های پیشرفته و تجهیزات نظامی را به عربستان و امارات صادر کرده و همچنین از بانیان قطعنامه‌های حقوق بشری علیه کشورمان نیز بوده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 330129
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار