خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/01 - 14:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سعادتی:

حضور نظامیان آمریکا در افغانستان سبب ناامنی منطقه شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروزه مردم افغانستان حضور نظامیان فرامنطقه ای در کشورشان را دلیل ناامنی های داخلی می دانند.

مهدی سعادتی بیشه‌سری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اعلام رسمی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان توسط بایدن، گفت: سردمداران ایالات متحده هیچگاه تصور نمی کردند روزی برسد که هیچ جایگاهی در میان مردم غرب آسیا نداشته باشند.



نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه همه افکار عمومی به خوبی می داند که تروریست های آمریکایی مردم افغانستان را دچار آسیب های جدی کردند و زیرساخت های این کشور را از بین بردند.



وی با اشاره به اینکه امروزه مردم افغانستان حضور نظامیان فرامنطقه ای در کشورشان را دلیل ناامنی های داخلی می دانند، ادامه داد: بر این اساس امروزه مدیریت بخش بزرگی از این کشور در دست طالبان قرار دارد و این مهم بر خلاف تلاش هایی است که آمریکایی ها در این کشور کردند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی آمریکایی ها درصدد سرکوب طالبان بودند اما نقشه ها با شکست مواجه شد؛ این مهم موجب شد فشارهای زیادی به دولت آمریکا برای ترک افغانستان بیاید لذا امروزه شاهد اعلام رسمی خروج از این کشور توسط بایدن هستیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه باید یادآور شد حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان موجب افزایش تولید مواد مخدر و تجارت این مهم به دنیا شد لذا تروریست های ایالات متحده از این طریق نیز مردم افغانستان و دیگر کشورهای دنیا را نابود کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 317932
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار