خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/07 - 17:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حضور نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق برای مقابله با داعش صرفا بهانه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد حضور نظامیان تروریست آمریکایی در سوریه و عراق با عنوان مقابله با داعش صرفا بهانه سیاسی است زیرا خودشان رسما اعلام کردند که بوجود آورنده داعش هستند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مشارکت ایران در حمله به پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در سوریه، گفت: همکاری های مستشاری کشورمان با سوریه یا عراق با هماهنگی دولت های مرکزی و قانونی این کشورها صورت می گیرد.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس ایالات متحده صلاحیت ندارد در مورد همکاری کشورها با یکدیگر اظهارنظر کند؛ آنها خودشان در بسیاری از کشورهای منطقه پایگاه نظامی دارند و فعالیت هایشان را از این طریق در منطقه پیگیری می کنند.



وی در این راستا، ادامه داد: حضور نظامیان تروریست آمریکایی در سوریه و عراق با عنوان مقابله با داعش صرفا بهانه سیاسی است زیرا خودشان رسما اعلام کردند که بوجود آورنده داعش هستند.



این نماینده مردم درمجلس یازدهم با بیان اینکه ایران یکی از محورهای اصلی مقابله و نابودی داعش بشمار می رود، افزود: در این میان باید اذعان کرد آمریکایی ها چرا تلاش می کنند پایگاه های نظامی ایجاد شده در سوریه و عراق را مورد حمله قرار می دهند؟.



رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: آمریکایی ها در رابطه با نوع استراتژی‌شان در غرب آسیا دچار چالش هستند؛ در واقع برخی اعتقاد دارند باید حضور فیزیکی داشته باشند و برخی دیگر نیز اعتقاد دارند باید سربازانشان به ایالات متحده باز گردند و از طریق سیاسی در امور منطقه دخالت داشته باشند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقامات کاخ سفید پاسخ دهند آیا ایران موجب شد آمریکایی ها به طور شرم آوری از افغانستان خارج شوند؟ این مهم نشان می دهد استراتژی آنها در منطقه شکست خورده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 359222
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم