خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/14 - 13:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
زاهدی مطرح کرد

حضور غیرمستقیم آمریکا در افغانستان با تقویت داعش

نماینده مردم کرمان در مجلس معتقد است آمریکایی‌ها با هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی، به دنبال بی‌ثبات‌سازی در خاورمیانه و شرق آسیا از هر طریقی هستند که داعش یکی از آنها است.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، افغانستان را بخشی از پازل منطقه دانست و گفت: هر حزبی که در آمریکا روی کار باشد، سیاست عدم آرامش و ثبات در منطقه را دنبال می کند و اکنون پیگیری این سیاست با حضور غیرمستقیم آنها خواهد بود تا هم از میزان هزینه ها کاسته شده و هم تلفات انسانی ندهند.



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حضور نظامی آمریکا در کشورهایی همچون عراق و افغانستان هزینه مالی برای آنها داشت، عنوان کرد: آمریکا بر اساس هماهنگی با لابی پشت صحنه خود که صهیونیست ها هستند با خروج از منطقه هزینه ها را کاهش می دهد و با تزریق مالی کمتر و آموزش و تجهیزات گروه های تروریستی که خود ایجاد کرده اند آشوب و فتنه ایجاد می کنند.



وی ادامه داد: آمریکایی ها تلاش دارند حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی و برخی کشورهایی ایجاد کنند که آنها را همواره مورد چپاول قرار می دهند لذا کشورهای منطقه باید هوشیار باشند که فریب توطئه ها را نخورده و با آنها مقابله کند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به فعالیت داعش برای ناامن سازی افغانستان، خاطرنشان کرد: این کشور با پاکستان، جمهوری اسلامی، چین و چند کشور دیگر ارتباط گسترده دارد لذا هدف خوبی برای بی ثبات سازی کل این کشورها است که در نهایت منجر به ناامنی شرق آسیا و تحت الشعاع قرار گرفتن اقتصاد آن می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 332800
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار