خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 08:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

جوزپ بورل در مواجه با ایران دچار استیصال و سردرگمی است/ قاره سبز باید با تهران سازش کند

نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: موضع گیری جوزپ بورل از جایگاه قدرت نیست بلکه بخاطر استیصال و سردرگمی است زیرا اروپایی ها اکنون در عرصه بین المللی تنها مانده اند و آمریکایی ها نیز از آنها حمایت نمی کنند.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه این اتحادیه خواستار آن است که ایران رفتار خود را تغییر دهد و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند، گفت: اروپایی ها در مواجه با کشورمان دچار اشتباهات محاسباتی شده و نتوانستند همراستا با تغییرات منطقه ای و بین المللی پیش برود.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع دنباله روی اروپایی ها از سیاست های خصمانه و ضدایرانی ایالات متحده آمریکا موجب شده در رویارویی با ایران دچار گرفتاری شوند؛ به عبارتی آنها متوجه نشدند که باید با ایران سر سازش داشته باشند. 



وی ادامه داد: می توان اذعان کرد نوع موضع گیری جوزپ بورل از جایگاه قدرت نیست بلکه بخاطر استیصال و سردرگمی است زیرا اروپایی ها اکنون در عرصه بین المللی تنها مانده اند و آمریکایی ها نیز از آنها حمایت نمی کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروزه همه افکار عمومی دنیا می دانند که ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی بیشترین همکاری را دارد لذا جای طرح سوال یا ابهام جدید برای غربی ها وجود ندارد.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اروپا برای اینکه بتواند در آینده تحولات جهانی نقش داشته باشد نیاز به بازنگری جدی دارد؛ بنابراین توصیه می شود مقامات و سران اروپایی در اتخاذ مواضع خود احتیاط کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359147
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم