خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/04 - 19:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس هیات پارلمانی سوریه؛

جنگ امروز بین اسلام و رژیم اسرائیل است

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری؛ رئیس هیات پارلمانی ایران در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در دیدار یا همتای سوریه‌ای خود، گفت: دلیل نام‌گذاری جنگ اعراب با اسرائیل به نام جنگ شش‌روزه، جهت تحقیر اعراب و مسلمانان بود تا بگویند نهایت مقاومت شما شش روز است. در این راستا دلیل اصلی ضعف‌های گذشته تاکید بر عربیت بود اما امروز مقاومت بر ارزش‌ها تاکید کرده و جنگ امروز بین اسلام و رژیم اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی  ذوالنوری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه دیدارهای دوجانبه خود در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی IPU147 که در آنگولا در حال برگزاری است، با رئیس هیات پارلمانی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.



دراین دیدار دو طرف با تاکید بر مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی، بر لزوم ایجاد اتحاد و اتخاذ مواضع مشترک با کشورهای اسلامی تاکید کردند.



همچنین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر فلسطین، تصریح کرد: نطق‌ها و سخنرانی‌ها در مجمع عمومی باید به سمت محکومیت رژیم صهیونیستی برود.



ذوالنوری با تاکید بر اینکه ایران اجازه نخواهد داد جبهه مقاومت فراموش شود، افزود: استعمارگران خواب دیده بودند که سوریه را سه ماهه تصرف کنند و داعش را سرکار بیاورند. همین خواب را برای یمن و عراق هم دیده بودند و خاورمیانه جدیدی برنامه ریزی شده بود، که در آن رویای حذف ایران و محوریت دادن به رژیم صهیونیستی تصور شده بود.



وی در ادامه گفت: دلیل نام‌گذاری جنگ اعراب با اسرائیل به نام جنگ شش‌روزه، جهت تحقیر اعراب و مسلمانان بود تا بگویند نهایت مقاومت شما شش روز است. در این راستا دلیل اصلی ضعف‌های گذشته تاکید بر عربیت بود اما امروز مقاومت بر ارزش‌ها تاکید کرده و جنگ امروز بین اسلام و رژیم اسرائیل است.



نایب رئیس مجلس سوریه نیز اعلام کرد هدف ما در سخنرانی‌های مجمع عمومی توجه به  فلسطین و کشتار فعلی خواهد بود و نخواهیم گذاشت خون شهدا پایمال شود.



در پایان دو کشور بر تقویت روابط در عرصه‌های مختلف و توسعه حوزه‌های مشترک تاکید کردند.



لازم به ذکر در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی آقاتهرانی و عباس گلرو نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  را همراهی کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 370623
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار