خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/16 - 14:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

جمهوری آذربایجان در دام فتنه های بیگانگان قرار نگیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئولان و مدیران ارشد کشور آذربایجان باید توجه کنند در دام فتنه های بیگانگان قرار نگیرند و با جمهوری اسلامی بر اساس منافع و مصالح ارتباط داشته باشند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گفت‌وگو تلفنی وزرای خارجه ایران و آذربایجان گفت: موضع قطعی و رسمی جمهوری اسلامی این است که باید در منطقه از هر گونه تنش و نا امنی پرهیز کنیم، باید امنیت مرزهای همسایگی برقرار باشد و از هرگونه مداخلات کشورهای بیگانه و فرامنطقه ای جلوگیری شود.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: همچنین انتظار می رود کشورهای منطقه که مسلمان هستند کشورشان را بر اساس اعتقادت و باورهایشان اداره کنند اجازه ندهند به راحتی عناصر فتنه گر، فتنه جو و عوامل بیگانه از طریق نفوذ برخی کشورهای دشمن مثل صهیونیست ها و غربی بخواهند روابط بین همسایگان را مخدوش کنند.



این نماینده مجلس اظهار داشت: موضع رسمی جمهوری اسلامی اولویت گذاری در روابط با کشورهای همسایه است از این رو نباید این روابط مخدوش شود از طرفی باید در مقابل تحرک های موزیانه کشورهایی که می خواهند روابط را بهم بریزند آگاهانه ایستادگی و مدیریت کرد. التهاب، تنش و نا امنی نه به سود دولت ها است نه ملت ها.



نوش آبادی تاکید کرد: جمهور ی اسلامی همیشه عنوان کرده برای رفع مشکلات، تنش ها و نا امنی ها تلاش می کند.



این نماینده مجلس بیان کرد: در مرزهای شرقی، غربی و شمال غربی کشور شاهد تحرکاتی هستیم که باید مدیریت درست و همکاری کشورهای منطقه و دولت هایی که به ثبات علاقه مند هستند حل و فصل شود، جمهوری اسلامی از ابتکاراتی که تنش ها را برطرف کند استقبال کرده و حتما روابط ما در چارچوب مناسباتی که داریم و با عنایت به اهمیتی که برای منطقه غرب آسیا، آسیای میانه و قفقاز انجام می گیرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئولان و مدیران ارشد کشور آذربایجان باید توجه کنند در دام فتنه های بیگانگان قرار نگیرند و با جمهوری اسلامی بر اساس منافع و مصالح ارتباط داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 330661
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار