خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/30 - 08:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده در پی توقیف دو شناور آمریکایی مطرح کرد

جلوگیری از مزاحمت‌های دریایی آمریکا با حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آب‌های فراسرزمینی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اقتدار و توانایی نیروی دریایی ارتش کشورمان باعث شده سایر کشورها برای تأمین امنیت دریایی خود از ایران درخواست کمک داشته باشند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توقیف دو شناور بی سرنشین آمریکایی در دریای سرخ از سوی ناوگروه ۸۴ نیروی راهبردی دریایی ارتش، گفت: در سال های پس از انقلاب اسلامی، آمریکا و متحدان آنها شروع به جولان نظامی در منطقه به خصوص آب های سرزمینی و فراسرزمینی جمهوری اسلامی کردند و در همین زمان دزدان دریایی منطقه دریای سرخ و سایر دریاها را مورد ناامنی و بی ثباتی قرار دادند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تقویت، توسعه و پیشرفت چشمگیر نیروی دریایی نیروهای مسلح کشورمان طی سال های اخیر، عنوان کرد: ناامنی بیش از حد و سرقت های متعدد دریایی در آب های سرزمینی برخی کشورها و آب های آزاد دنیا باعث شد به درخواست کشورهای اطراف، نیروهای دریایی ایران بر اساس پروتکل های بین المللی در این آب ها حضور یافته و مانع بروز انواع شرارت ها و ناامنی های دریایی شوند.



وی افزود: نیروهای دریایی مسلح کشورمان توانستند با ایمان و اقتدار، امنیت کشتی های ایرانی و غیرایرانی که اقدام به اقدام به صادرات و واردات کالا کرده و همچنین امنیت نفتکش ها را فراهم کرده و آنها را از شر دزدان دریایی مصون دارند.



رضازاده با اشاره به حضور دو شناور بی سرنشین آمریکایی مزاحم در دریای سرخ، یادآور شد: نیروی دریای ارتش قدرتمند کشورمان توانست جلوی بروز ناامنی از سوی این شناورها که اقدام به دریانوردی غیرقانونی کرده بودند را بگیرد همچنین آنها از تجاوزات دریایی انگلیس و آمریکا در آب های آزاد دنیا جلوگیری می کنند تا به اهداف شوم خود در قبال منافع سایر کشورها نرسند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برقراری امنیت کامل در آب های سرزمینی به ویژه خلیج فارس، خاطرنشان کرد: نیروهای دریایی ارتش و سپاه توانسته اند امنیت کامل تنگه هرمز را که یکی از مهم ترین آبراه های دنیا به لحاظ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی است تأمین کنند و این دستاورد باعث شده سایر کشورها نیز از ایران برای حمایت امنیتی درخواست کمک داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 350639
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار