خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/30 - 17:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو در دیدار با سفیر عمان در تهران:

ثبات و امنیت حوزه خلیج فارس به نفع همه کشورهای منطقه است

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برخی از تحرکات تنش‌زا در منطقه گفت: ثبات و امنیت در حوزه خلیج فارس به نفع همه کشورهای منطقه بوده و جمهوری اسلامی ایران از همکاری کشورهای منطقه به ویژه عمان برای دستیابی به این مهم استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز(دوشنبه، 30 خرداد ماه) با ابراهیم المعینی سفیر عمان در تهران دیدار و گفتگو کرد.



گلرو، هدف از برگزاری این دیدار را ارزیابی آخرین وضعیت روابط فیمابین جمهوری اسلامی ایران و دولت عمان در مسیر ارتقای سطح مناسبات و رفع موانع اقتصادی، تجاری و سیاسی دو کشور بیان کرد و گفت: درک شرایط همجواری و موقعیت استراتژیک تنگه هرمز حائز اهمیت است و جمهوری اسلامی ایران از ارتقای مناسبات با عمان استقبال می کند.



نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو ملت افزود: نقش عمان در ایجاد روابط با کشورهای منطقه قابل ملاحظه و اشتراکات سیاسی، ژئوپلتیکی و دینی بیش از پیش دولت و مردم دو کشور را به هم نزدیک کرده است.



وی ظرفیت ها و توانمندی های ایران و عمان را در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی، تجاری و سیاسی مهم برشمرد و نسبت به افزایش سطح مراودات ابراز امیدواری کرد.



گلرو همچنین نقش آفرینی تبادل هیئت‌های مجالس دو کشور به منظور هم افزایی دیپلماسی پارلمانی را مهم دانست و از کمیته روابط خارجی مجلس عمان برای دیدار از ایران و مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل آورد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به برخی از تحرکات تنش‌زا در منطقه تصریح کرد: ثبات و امنیت در حوزه خلیج فارس به نفع همه کشورهای منطقه است و جمهوری اسلامی ایران از همکاری کشورهای منطقه به ویژه عمان برای دستیابی به این مهم استقبال می کند.



رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان در همین راستا تعاملات و مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه را رو به جلو و مثبت ارزیابی کرد.



سفیر عمان در تهران: چالش‌‌ها و موانع موجود میان روابط عمان و ایران از کانال روابط پارلمانی و دولتی قابل حل است



ابراهیم المعینی سفیر عمان در تهران نیز در این دیدار گفت: عمان همواره روابط خوب و مثبتی با جمهوری اسلامی ایران داشته و مناسبات خود را به طور جدی با ایران دنبال می کند.



وی با اشاره به بعضی موانع تجاری و اقتصادی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و عمان ابراز داشت: عوارض گمرکی و بروکراسی در تبادلات تجاری از عمده ترین موانع روابط عمان و ایران است که با تلاش مراجع ذیصلاح قابل حل و فصل است.



سفیر عمان در تهران با تقسیم بندی موانع و مشکلات فیمابین دو کشور عنوان کرد: عمان در عبور از بعضی موانع همچون تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران با دشواری مواجه بوده، اما دیگر چالش‌ها و موانع موجود از کانال روابط پارلمانی و دولت مرتفع خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 344296
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار