خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/30 - 17:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فلاحی:

تکیه اردوغان به آمریکایی نباشد که خود ناامنی ترکیه را رقم زده است

رئیس فراکسیون محور مقاومت مجلس معتقد است ترکیه نباید تصور کند آنقدر توانمند است که می‌تواند با حمله نظامی به خاک کشوری دیگر امنیت خود را تأمین کند و باید بداند به آمریکایی تکیه کرده که در تجهیز تروریست‌ها بسیار فعال بوده و در ناامن سازی ترکیه نقش اساسی دارد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبری در دیدار اردوغان که تروریست‌ها را از یک گروه خاص ندانستند، گفت: طبق اعترافات وزیر وقت خارجه آمریکا  درباره چگونگی ایجاد داعش، این گروه تروریستی اعضایی از 80 کشور دنیا و با ملیت های مختلف داشته که تحت حمایت رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی هستند، از این رو گروه های تروریستی منطقه از یک طیف خاصی نیستند.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحرکات ترکیه در شمال سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم که در واقع تبدیل به تجاوز نظامی شده است، یادآور شد: ترکیه رویای امپراطوری عثمانی گذشته را در سر دارد از این رو تنش هایی را سال ها با گروه هایی در شمال سوریه داشته که امروز به بهانه داعش و حضور تروریست ها ایجاد کرده که در واقع حمله نظامی است.



وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب خطاب به اردوغان گفت: هشدار رهبری به رئیس جمهور ترکیه کاملا واضح بود که این حملات نظامی و عدم رعایت تمامیت ارضی سوریه، قطعا به نفع ترکیه نخواهد بود.



فلاحی ادامه داد: ترکیه نباید تصور کند آنقدر توانمند است که می تواند با حمله نظامی به خاک یک کشور دیگر امنیت خود را تأمین کند و همچنین باید بداند آمریکایی که به آن تکیه کرده در تجهیز داعش و سایر تروریست ها بسیار فعال بوده و در حمایت از آنها و ناامن سازی ترکیه نقش اساسی دارد.



رئیس فراکسیون محور مقاومت مجلس شورای اسلامی در پایان در پایان با اشاره به بخش دیگری از بیانات مهم معظم له، خاطرنشان کرد: ظرفیت های تبادلی تجاری میان ترکیه و ایران بیش از سطح موجود است که که باید از آن استفاده شده و در این میان انعقاد تفاهمنامه ها و موافقتنامه ها و البته اجرای آن بسیار مهم است./



پایان پیام

  • کد خبر : 346059
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار