خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/05 - 16:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوری قزلجه در دیدار با سفیر ازبکستان در تهران:

توسعه روابط تهران- تاشکند در زمینه های مختلف ضروری است

در دیدار سفیر ازبکستان در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان برسعه روابط تهران -تاشکند در سطوح مختلف به ویژه در بعد اقتصادی تاکید شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت بهادر عبدالله یف سفیر ازبکستان در تهران امروز یکشنبه پنجم تیرماه 1401 با غلامرضا نوری قزلجه رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.



غلامرضا نوری قزلجه در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات رو به رشد تهران تاشکند گفت: با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی؛ روابط دو کشور در سطوح مختلف به یکدیگر نزدیک بوده که می توان از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-ازبکستان با تاکید بر اینکه گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه های گوناگون از اهمیت خاصی برخوردار است گفت:توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با ازبکستان در سطوح مختلف به ویژه در بعد اقتصادی ضروری است .



نوری قزلجه خاطرنشان کرد:  اقدامات خوبی میان دو کشور در موضوعات مختلف از جمله لغو روادید؛ افزایش خطوط پروازی؛ رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه حمل و نقل و سرمایه‌گذاری های مشترک صورت گرفته است که باید به آن سرعت بخشید و بیش از پیش تقویت کرد.



بهادر عبدالله یف سفیر ازبکستان در تهران نیز با اشاره به اهمیت روابط میان ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت گسترش همکاری در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی بویژه ارتقا سطح مبادلات اقتصادی و توسعه گردشگری تاکید کرد.



 وی با اشاره به سابقه مثبت مراودات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای دوست و همسو خاطرنشان کرد: ارتقا ارتباطات سیاسی و پارلمانی نقش موثری در گسترش همکاری های ایران و ازبکستان ایفا می نماید.



 بهادر عبدالله یف تاکید کرد: ازبکستان از تبادل هیات های سیاسی و پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران در راستای رسیدن به اهداف مشترک و تبادل تجارب استقبال می نماید./



پایان پیام

  • کد خبر : 344698
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار