خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/02 - 10:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ذوالنوری با اشاره به قطعنامه ضدحقوق بشری پارلمان اروپا:

توحش قرون وسطایی با لعاب مدنیت در رفتار غربی‌ها روشن است/ اروپایی‌ها به دنبال جلب نظر بایدن

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به صدور قطعنامه ضدحقوق بشری علیه ایران در پارلمان اروپا، گفت: ارباب اروپایی‌ها تغییر کرده و آنها دنبال جلب نظر بایدن هستند.

مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری قطعنامه ضدحقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: موضع فرانسه، انگلیس و پارلمان اتحادیه اروپا تاثیری بر روی برنامه‌های جمهوری اسلامی ندارد. اروپایی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب همین مواضع را در مقابل ایران داشته اند و همیشه بر اساس مسیر غلط و مخاصمه آمیزی که اتخاذ کردند، علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی موضع گیری کردند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: فرانسه اعدام روح الله زم را به عنوان یک اقدام وحشیانه تلقی می‌کند، این در حالی است که امروز توحش قرون وسطایی با لعاب مدنیت را در رفتار غربی‌ها شاهد هستیم، کشورهایی که با بمب‌های آنها و با باز گذاشتن افسار سگهایشان در منطقه کودکان و مردم یمن را قتل عام می‌کنند.



وی یادآور شد: اروپایی‌ها در مقابل این همه انسان‌هایی که در سوریه، یمن، عراق، لبنان و فلسطین قتل عام شدند یا نسل‌کشی توسط گروه‌های جنگ نیابتی مانند بوکوحرام و داعش هیچ وقت موضع گیری نکردند. اما با اعدام جاسوسی که مطامع آنها را تامین می‌کرده، جیغشان بلند می‌شود.



ذوالنوری معتقد است: استاندارد دوگانه و نفاق مدرن در میان اروپایی‌ها باعث شده تا شاهد چنین مواضعی باشیم منتهی نه تنها نباید از لبخند آنها خوشحال شویم بلکه نباید نگران اخم آنها باشیم. این خط تقابل از اول خلقت تا امروز بوده و ما باید منافع ملت و اصول نظام جمهوری اسلامی را در نظر داشته باشیم.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نیازی به اعتراف روح الله زم نبود و همه آنهایی که کانال آمد نیوز را دیدند، می‌دانند که او در این کانال به آموزش ساخت سلاح، بمب گذاری، تخریب، ترور، آدم کشی و آتش زدن مراکز می‌پرداخت. اگر یک فرد در جوامع غربی اینچنین کارها را انجام دهد، با او چه می‌کنند؟



وی در ادامه تصریح کرد: هر فردی که با فضای مجازی آشنا باشد و برای یکبار به کانال آمدنیوز سر زده باشد، می‌داند که اقدامات روح‌الله زم براندازانه و خصمانه و عامل جاسوسی بوده است. لذا طبیعی است وقتی ایران جاسوسی اروپایی‌ها را اعدام می‌کند، فریادشان بلند شود. با این وجود ما از موضع آنها نباید احساس نگرانی کنیم. ارباب (رئیس جمهور آمریکا) اروپایی‌ها تغییر کرده و اروپایی‌ها در  تلاشند تا نظر آقای بایدن را جلب کنند.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما بنا بر حق، عدالت و انصاف منطبق با قوانین شرعی و حدود الهی قوانین داخلی خودمان را اجرا می‌کنیم. هیاهوها همیشه بوده و اروپایی‌هایی که ما را وحشیانه قلمداد می‌کنند باید بدانند که قرون وسطی، عصر توحش، تیرگی و جهالت فقط در سرزمین غربی بوده و آن زمان بلاد اسلامی در جایگاه شکوفایی، تعالی و ترقی قرار داشته است و این عنوان مختص غربی‌ها است.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکل ظاهری اروپایی‌ها امروز تغییر کرده است، گفت: اروپایی‌ها جاهلیت‌شان را با لباس زیبا و فریبنده پوشاندند تا در بستر نفاق و استاندارد دوگانه ضربه خود را به ملل مختلف وارد کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310543
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم