خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/29 - 16:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

تلاش روسیه برای نزدیک شدن به ایران بیانگر تیزبینی، آینده‌نگری و تحلیل صحیح دولتمردان روس است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است پوتین سیاست نزدیک شدن به دیپلماسی و افکار عمومی را برای حفظ قدرت دارد در حالی که کشورهای غربی از ملت‌ها بریده و به سمت جنگ‌افزارسازی برای راه‌اندازی جنگ پیش می‌روند تا قدرت خود را پایدار کنند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به هراس کشورهای غربی از قدرت روسیه، گفت: امروز روسیه در کنار ایران جزء قدرت های بلوک شرق در دنیا است و اینکه این کشور تلاش دارد به ایران نزدیک شود نشانگر تیزبینی و آینده نگری آنها و حاکی از وجود تحلیل درست در میان دولتمردان روس است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه پوتین با سیاست های خود نشان می دهد در حال نزدیک شدن به دیپلماسی و افکار عمومی بوده و از ملت ها نبریده است، عنوان کرد: این در حالی است که دولت های غربی از ملت هایشان بریده و پایه های قدرت خود را بر ابزارهای سختی همچون ساخت و صدور سلاح و تجهیزات نظامی و راه اندازی جنگ گذاشته اند.



وی در ادامه با یادآوری این مطلب که روسیه از منظرهای مختلف، دارای قدرت هایی به لحاظ سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی بوده و دارای نفوذ در بسیاری از کشورها است، ابراز داشت: روسیه در مناسبات و چالش های بین المللی امروز نیز در مقابل غرب و در کنار جمهوری اسلامی قرار گرفته چرا که کشور ما نیز یک نقطه ژئواستراتژیک بوده و با انرژی که در کشور ما وجود دارد آینده دنیا تضمین خواهد شد.











محمود عباس زاده مشکینی


عباس زاده مشکینی با اشاره به نقش ناتو در ایجاد تهدید و ناامنی در کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: سیاست غرب بر این است که ملت های خود را خیلی به لایه های سیاست وارد نکنند از این رو توانسته اند روسیه هراسی و ایران هراسی را ایجاد کرده که بزرگ ترین فریبکاری است و بر این اساس ناتو را تأسیس و کشورهایی را عضو آن کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: توجیه کشورهای غربی برای تأسیس ناتو و عضویت کشورها در آن نیز ایجاد و تزریق امنیت به آنها است در حالی که جز بی ثباتی چیزی نداشته و طبق فرمایشات رهبری مسیر خطرناکی را طی می کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 346039
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار