خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/05 - 13:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری در دیدار با رئیس مجلس ملی آفریقای جنوبی:

تقویت مناسبات پارلمانی در راستای کمک به دولت‌ها برای توسعه روابط دوجانبه ضروری است

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه در تاریخ روابط جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی نقطه سیاهی وجود ندارد، گفت: امروز روابط ایران و آفریقای جنوبی در سطح خوبی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری که در رأس هیأت پارلمانی کشورمان جهت مشارکت در یکصد و چهل و هفتمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی به لواندا پایتخت آنگولا سفر کرده است، در ادامه ملاقات های دوجانبه خود در حاشیه این اجلاس با خانم ماپیسا نکاکولا رئیس مجلس ملی آفریقای جنوبی دیدار و گفت وگو کرد.



حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی آفریقای جنوبی و حمایت از ایران در بریکس، اذعان داشت: در روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی نقطه سیاهی وجود نداشته است.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در یک دوره پس از انقلاب، رژیم آپارتاید حاکم بود و زمان سختی بر روابط دو کشور وجود داشت اما پس از آپارتاید روابط ایران و آفریقای جنوبی در سطح خوبی دنبال می شود.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از توسعه روابط با آفریقای جنوبی تقویت روابط پارلمانی را در راستای کمک به دولت‌ها دانست.











دیدار ذوالنوری با ریس هیات پارلمانی آفریقای جنوبی


نکاکولا : دیپلماسی پارلمانی بستری برای توسعه مناسبات در راستای بهبود رفاه ملت‌ها



خانم ماپیسا نکاکولا نیز در این دیدار روابط سیاسی و تجاری دو کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: دیپلماسی پارلمانی بستری است که در آن کشورها می توانند مناسبات خود را در راستای بهبود رفاه ملت ها به کار برند.



رئیس مجلس ملی آفریقای جنوبی همچنین در ادامه با توجه به شرایط سخت کشور خود در زمان آپارتاید، از رفع موانع و توسعه این کشور در طی سال های پس از این دوره اشاره و نسبت به توسعه روابط دوجانبه ابراز علاقه کرد.



به گزارش خانه ملت، در پایان نایب رئیس مجلس ضمن تقدیم سلام دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، از رئیس مجلس ملی آفریقای جنوبی دعوت کرد تا به ایران سفر داشته باشد.



گفتنی است؛ در این دیدار مجتبی رضاخواه و حجت الاسلام و المسلمین مجتبی آقاتهرانی، رئیس هیأت پارلمانی ایران را همراهی کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 370635
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار